حضرت زینب (س) با کار رسانه‌ای، بیداری ایجاد کرد

خطیب و مداح اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تأکید کرد: دشمنان اهل‌بیت (ع) از جنگ رسانه‌ای و بسیج افکار عمومی بیشتر از جنگ نظامی و یدی استفاده کرده و حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) پس از واقعه کربلا با سخنرانی‌ها و اقدامات رسانه‌ای خود، یک موج بیداری ایجاد و تبلیغات مغرضانه دشمن را نقش‌برآب کرد.

حضرت زینب (س) با کار رسانه‌ای، بیداری ایجاد کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ سعید شحیطاط سه‌شنبه (21 شهریورماه 1402) در مراسم سوگواری مناسبت‌های آخر ماه صفر در حسینیه شرکت خمیرمایه و الکل رازی با حضور مهندس شهرام فرحمند مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی از بر ضرورت تبلیغ اقدامات خوب و شایسته فرهنگی تأکید کرد و گفت: برخی از ما ناخواسته به شایعات یا اندک کارهای ناشایست از طریق تکرار آنها ضریب می‌دهیم، این رفتار خطرناکی است، زیرا ضمن ترویج ناامیدی، دل مؤمنین را خالی می‌کند. 

وی با اشاره به فرازی از زیارت امام رضا (ع) مبنی بر «لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْکُمْ بِالْأَیْدِی وَ الْأَلْسُنِ» (خدا لعنت کند گروهى را که با دست‌‌ها و زبان‌‌هایشان شما را کشتند) گفت: اهل بیت (علیهم السلام) از سوی دشمنان همواره در معرض جنگ نظامی و جنگ رسانه ای و هجمه فرهنگی بودند، هر دوی این جنگ ها مهم هستند و بلکه جنگ نظامی متاثر از جنگ رسانه ای است. 

حجت‌الاسلام شحیطاط با اشاره به تأثر نبرد کربلا از شانتاژ رسانه‌ای علیه امام حسین گفت: امام حسین قبل از جنگ با سپاهیان عبیدالله ابن زیاد از ابزار رسانه‌ای برای اصلاح بنیان فکری و ذهنی آنها استفاده و سؤالاتی را مطرح کرد: «قال: أنشدکم الله، هل تعرفوننی؟ قالوا: نعم، أنت ابن رسول الله (ص) وسبطه! قال: فأنشدکم الله، هل تعلمون أن هذا سیف رسول الله (ص)، وأنا متقلده؟ قالوا: أللهم نعم! قال: فأنشدکم الله، هل تعلمون أن هذه عمامة رسول الله أنا لابسها؟ قالوا: أللهم نعم! فلِمَ تَسْتَحِلُّونَ دَمِی؟» (فرمود: شما را به خدا قسم می‌دهم، آیا می‌دانید من چه کسی هستم؟ گفتند آری! شما پسر و نوه پیامبر خدا هستید. فرمود: شما را به خدا قسم می‌دهم، آیا می‌دانید این شمشیر رسول خداست که من به کمر بسته‌ام؟ گفتند: آری، فرمود: شما را به خدا قسم می‌دهم، آیا می‌دانید که این عمامه پیامبر است که بر سر نهاده‌ام؟ گفتند: آری، فرمود: پس چرا ریختن خون مرا مباح می‌دانید؟) بنابراین یک تخریب شخصیتی در طول سالیان علیه اهل‌بیت صورت‌گرفته بود. 

وی با اشاره به‌ضرورت تصدی جنگ فکری علیه باورهای اسلامی گفت: همین‌طور که جسم و بدن ما نیاز به اورژانس بیمارستانی دارد، پاسخگویی به شبهه‌افکنی‌ها، شایعات و القائات فکری مغرضانه نیاز به اورژانس فکری و اعتقادی دارد که در 24 ساعت شبانه‌روزی پاسخگوی این مسائل باشد؛ زیرا در حال حاضر خانواده‌ها و فرزندان ما در معرض این جنگ کاملاً مویرگی و خزنده رسانه‌ای و فکری هستند.

ضرورت قدردانی از داشته‌های علمی و فرهنگی خوزستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علیرضا فاطمی‌نژاد مشاور مدیرعامل و امام‌جماعت شرکت خمیرمایه و الکل رازی در ابتدای این برنامه ضمن بزرگداشت و تکریم شخصیت پیامبر اکرم اسلام (ص) و سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، روش و منش این شخصیت‌های بزرگ را آموزنده و چراغ راه بشریت دانست.

وی به نقش مجموعه توسعه نیشکر در موسم اربعین پرداخت و گفت: این مجموعه با تأسیس چهار موکب در مسیر زوار امام حسین (ع) و تجهیز بخشی از زیرساخت‌های گذرگاه مرزی چذابه جای قدردانی دارد. همچنین قرار است رویداد مبارک قرآنی «تأسیس دارالقرآن شرکت توسعه نیشکر» در هفته وحدت و فرخنده میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام (ص) اتفاق بیفتد که نشان از توجه جدی به جریان فرهنگی در این شرکت است. 

وی همچنین به تلاش‌های مجاهدانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ سعید شحیطاط در جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: بحمدالله ایشان اکنون یکی از مفاخر استان خوزستان هستند که در سطح ملی موردتوجه هستند به‌طوری‌که رهبر حکیم، فرزانه، نکته‌سنج و جامع الابعاد انقلاب اسلامی ایشان را مورد محبت و لطف خود قرار دادند. 

شیخ فاطمی‌نژاد بر ضرورت قدردانی از داشته‌های علمی و فرهنگی استان تأکید کرد و ادامه داد: خوزستان چه در حوزه تولید و صنعت و چه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و عبادی شخصیت‌های متعالی و ارزنده‌ای دارد و ما باید به این شخصیت‌ها افتخار و آنها را تکریم کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که «باید مراقب باشیم راه را خطا نرویم، اشتباه نکنیم، حق را با باطل عوضی نگیریم.

مسئولان قدر این مردم را بدانند و باید خدمت کنند.»؛ لذا مسئولان قدر این مردم را بدانند که علی‌رغم سختی‌ها و شانتاژهای رسانه‌ای غرب، حماسه اربعین را خلق کردند. 

گفتنی است این مراسم با حضور اعضای هیئت‌مدیره شرکت خمیرمایه و الکل رازی، مهندس سید محمدرضا علم الهدائی مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی، اعضای کمیته فرهنگی کشت و صنعت دعبل خزاعی و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت برگزار شد. در ابتدای این مراسم، سیدجعفر ملبوب آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۷_۰۹-۱۷-۵۱

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۷_۰۹-۱۷-۲۸

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۷_۰۹-۱۷-۰۸

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۷_۰۹-۱۸-۱۴

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    باید ممنون حکومت بود که اجازه داد حضرت زینب سخنرانی خودشان را انجام دهند

  • ملت
    0

    الان این حرفها رو ببری نانوایی نصف لواش هم نمی‌دهند.این سخنان مبهم و دور که برای ملت نان و آب نمی‌شود.از شکمتان معلوم است سیر هستید و از گرسنه خبر ندارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها