رئیس بیمارستان سینا:

خیرین از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال در بیمارستان سینا هزینه کردند

رییس بیمارستان سینا اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بیمارستان سینا یک بیمارستان عمومی با قدمت ۵۵ سال و مساحت ۴ هکتار و ۱۱ ساختمان دارد. در این بیمارستان با این قدمت ۲۹۶ تختخواب ظرفیت بستری بیمار وجود دارد که ۲۶۴ تخت آن فعال است.

خیرین از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال در بیمارستان سینا هزینه کردند

دکتر احمد مشکورنیا افزود: بیمارستان سینا ۱۴ بخش بستری، ۳ بخش تشخیصی پاراکلینیکی شامل رادیولوژی، سی تی اسکن و آزمایشگاه و یک بخش سرپایی دارد که همان درمانگاه تخصصی است.

رییس بیمارستان سینا اهواز افزود: بیمارستان سینا در ۱۵ حوزه تخصصی پزشکی و درمان و ۴ حوزه فوق تخصصی فعالیت می کند که شامل غدد، نفرولوژی، نوزادان و روماتولوژی است.

به طور میانگین ماهانه بیش از ۱۰ هزار نفر در بیمارستان سینا به صورت سرپایی درمان می شوند و از این عدد ۲ هزار و ۹۵ نفر به صورت موقت بستری می شوند و بیش از یک دارو دریافت می کنند. و از این ۲ هزار نفر بیش از ۹۰۰ نفر نیازمند بستری و استفاده از خدمات بستری هستند. ۱۰ درصد افرادی که به بیمارستان سینا مراجعه می کنند بستری می شوند. 

وی افزود: با توجه به به جمعیت ۲۳۰ هزار نفری کارون این جمعیت یک بیست و سوم جمعیت کارون ماهانه وارد بیمارستان سینا می شوند. بیمارستان سینا با توجه به ظرفیت تخصصی و فوق تخصصی خود توان پوشش نیازهای درمانی مردم کارون را دار و از سایر نقاط استان پذیرای بیماران نیز هستیم که بخش روانپزشکی و آن ای سی یو نوزادان شاهد این موضوع هستیم

رئیس بیمارستان سینا تصریح کرد: .برخی شرکت های صنعتی و صنایع محدوده شهرستان کارون تاکنون خدماتی به بیمارستان سینا نداده اند و امیدواریم و انتظار داریم با تعامل مثبت منابعی را برای بیمارستان جذب کنیم. 

مشکورنیا اضافه کرد: کار بسیار بزرگ از نظر اضافه کردن دو  بخش درمانی جدید با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان سینا انجام شد که یک کار در سال گذشته به ثمر رسید و کار دوم امسال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. کار اول بخش داخلی بیمارستان سینا بود به صورت کامل از ظرفیت خیرین استفاده شد و بیش از ۸۰ میلیارد ریال توسط خیرین هزینه شد.

رئیس بیمارستان سینا یادآور شد: کار دوم اورژانس بود که سال ۹۴ کلنگ احداث آن به زمین زده شد و ۸ سال طول کشید تا امسال افتتاح شد.

وی بیان داشت: برای ساخت و تکمیل اورژانس بیمارستان سینا ۱ هزار میلیارد ریال هزینه شد که بخش عمده آن توسط وزارت بهداشت هزینه شد. تکمیل و تجهیز اورژانس بیمارستان سینا توسط خیرین تأمین و ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد. در مجموع خیرین از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال در بیمارستان سینا هزینه کردند.

مشکور نیا افزود: سند توسعه بیمارستان سینا تدوین شده و در این سند نقشه راه و راهبرد و هدف کلی و اهداف میان مدت و بلند مدت به صورت کوتاه تشریح شده است.

در ابتدای تصدی مدیریت بیمارستان سینا بحران را درمان می کردیم و روزانه بحران داشتیم و هر روز آن را برطرف می کردیم اما اکنون از بحران ها عبور کردیم و به نقطه ای رسیدیم که به فکر استانداردسازی هستیم.

رئیس بیمارستان سینا یادآور شد: در سفر وزیر بهداشت به خوزستان و در مراسم افتتاحیه اورژانس بیمارستان سینا برای مجتمع جامع زنان و زایمان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مشخص و در جمع بندی نهایی سفر رییس جمهور مصوب و به دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای شروع مجدد طرح ابلاغ شد و با توجه سیاست های جوانی جمعیت تکمیل این طرح ضروری است.

وی بیان داشت:  براساس پیش‌بینی و هدف گذاری مجتمع جامع زنان و زایمان، نوزادان و زایشگاه بیمارستان سینا تا چهار سال آینده کامل می شود.  

رییس بیمارستان سینا  ادامه داد: در سفر وزیر بهداشت به خوزستان مجوز بیمارستان جایگزین سینا کسب شد و مدارک این کار در سامانه وزارت بهداشت بارگذاری شده و این کار بخش اول فرآیند است و سایر کارها به تدریج انجام می شود و بیمارستان جدید سینا ۳۰۰ تختخوابی است

مشکور نیا  اضافه کرد : بیمارستان جایگزین سینا در کنار اورژانس بیمارستان سینا ساخته و همه بخش ها در آن تجمیع می‌شود. درجه ملی اعتبار بخشی بیمارستان سینا از دو به یک ارتقا یافت.  این کار به سادگی نبود و خون دل ها برای تحقق آن خورده شد. یک اقدام بنیادی و اساسی خریداری و نصب دستگاه تصفیه فاضلاب جدید بیمارستان سینا است. دستگاه دیزل ژنراتور جدیدی برای بیمارستان سینا خرپداری و نصب شد که کار بزرگی بود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها