معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان:

بخش اعظمی از واحدهای اقتصادی استان تعطیل و نیمه تعطیل است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت : یکی از اصلی ترین عوامل در ایجاد نرخ بیکاری در استان، وجود واحدهای راکد و نیمه تعطیل از مجموع یک‌هزار و ۲۱۴ واحد تولیدی آن است.

بخش اعظمی از واحدهای اقتصادی استان تعطیل و نیمه تعطیل است

سیروس ابراهیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۵.۲ درصد  است اظهار داشت: متأسفانه تنها ۰.۷ درصد از منابع بانکی در این استان متعلق به لرستان است و یکی دیگر از مسائل و مشکلات استان نرخ بالای طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی، معطل ماندن طرح‌های زیرساختی مانند مناطق ویژه اقتصادی، پایین بودن تعداد صنایع مادر و… است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد: یک هزار و ۴۹۵ طرح از جمله تولید فولاد، داروی انسانی، لاستیک سازی، آهک، سیمان و شمش منیزم در لرستان در دست اجرا است که در صورت بهره برداری ۴۱ هزار شغل ایجاد می شود.

وی گفت: سال گذشته ۳۴۴ میلیون دلار و نیمه نخست امسال ۲۰۰ میلیون دلارصادرات از لرستان به ۳۰ کشور دنیا صورت گرفته است که رقم بالایی نیست و بیشتر حجم ان را محصولات پتروشیمی تشکیل می دهد.

ابراهیمی اظهار داشت: با وجود منابع آبی فراوان اما نرخ اراضی آبی در لرستان ۲۳ و در کشور ۴۵درصد است و همین امر موجب بهره وری پایین در بخش کشاورزی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: اخد موافقت سرمایه گذاری یکی از بانک‌ها برای سد و نیروگاه معشوره، تامین دو هزار میلیارد تومان توسط این بانک در حوزه دامپروری و مرغداری، تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به هر یک از کارخانه های سامان کاشی و یخچالسازی و اجرای هفت طرح به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری بانک ملت از جمله مصوبات اقتصادی سفر رییس جمهور به لرستان است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون نیز کارخانه خمیرمایه دورود پس از ۱۰ سال احیا و صنایع غذایی گهر دورود به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای غذایی کشور واگذار شد.

ابراهیمی گفت: در این مدت موافقت این بانک برای دامپروری دلفان به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اخذ و عملیات راه اندازی مجدد صدر فولاد پس از پنج سال و سامان کاشی پس از ۱۰ سال اخذ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری نهادهای سرمایه‌گذاری در استان ضروری است و تخصیص منابع به میزان دو هزار میلیارد تومان باید برای لرستان مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها