فعالیت ۱۵ زورخانه در البرز

رئیس هیات پهلوانی و ورزش‌ های زورخانه‌ای استان البرز گفت: آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کودکان و نوجوانان در زورخانه عیاران کرج راه اندازی شده و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را جهت آموزش به این مرکز معرفی کنند.

فعالیت ۱۵ زورخانه در البرز

منوچهر خسروزاده، گفت: ما در سطح استان البرز ۱۵  زورخانه داریم که این زورخانه‌ها یا توسط اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و تعدادی هم توسط خیرین ساخته شده است .

 وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با اعضای دوره قبل شورای شهر و شهرداری ماهدشت تصمیم بر این شد تا زمینی جهت احداث زورخانه در شهر ماهدشت توسط شهرداری  به هیات زورخانه‌ای تحویل شود اما تاکنون این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

خسروزاده گفت: در حال حاضر با شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت مذاکره کرده‌ایم تا در این مناطق  زورخانه احداث شود.

رئیس هیات پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان البرزتصریح کرد: استقبال از این ورزش روز به روز افزایش پیدا می‌کند و ما شاهد جذب جوانان بیشتری به این ورزش هستیم .

وی بیان کرد: یکی از مشکلات این ورزش کمبود اعتبارات جهت ساخت زورخانه است اعتبارات این ورزش جوابگوی ساخت زورخانه نیست و ما دست یاری به سوی خیرین می‌فشاریم تا یاریگر ما در ساخت زورخانه که یک ورزش باستانی است و با نام مولای متقیان امیرالمومنین (ع)پیوند خورده باشند.

سکاندار ورزش زورخانه‌ای استان به برگزاری کلاس‌های داوری و مربی گری توسط این هیات اشاره کرد و گفت: این هیات در سال جاری اقدام به برگزاری دوره‌های پیشرفته داوری و مربی گری در این رشته  کرد و شاهد حضور علاقه‌مندان زیادی جهت شرکت در این دوره بودیم.

 خسروزاده خاطرنشان کرد: استان البرز در ورزش زورخانه‌ای رتبه اول کشور است، ورزشکاران استان البرز در هرمسابقه‌ای که شرکت کرده‌اند مقام اول را به دست آورده‌اند، این نشان دهنده این است که توان و استعداد ورزشکاران البرزی در این رشته بسیار بالاست، امیدواریم نگاه مسوولین ورزش و استان به این ورزش یک نگاه ویژه باشد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    کل کشور شده زورخونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها