فرماندار ماکو:

ماکو بیش از شهرهای دیگر در معرض مواجه با امیکرون است

فرماندار ماکو گفت: شهرستان ماکو به لحاظ مرزی بودن و تردد هزاران مسافر و کامیون ترانزیتی از مرز بازرگان بیشتر در معرض مواجه با سویه امیکرون کووید ۱۹ است.

ماکو بیش از شهرهای دیگر در معرض مواجه با امیکرون است

علی محمدی ایروانلو شامگاه اول دیماه در جلسه مشترک شورای فرعی پدافند غیرعامل و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان ماکو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد شهرستانی مبازره با کرونا گفت : با اتحاد و انسجام بین تمامی دستگاههای عضو ستاد توانستیم مسیر را برای جولان ویروس کووید ۱۹ در منطقه سخت و با شرایط بوجود آمده در مدیریت پیک اول تا پنجم کرونا موفق عمل کنیم. 

وی با بیان اینکه شهرستان ماکو به لحاظ مرزی بودن و تردد هزاران مسافر و کامیون ترانزیتی از مرز بازرگان بیشتر در معرض مواجه با سویه امیکرون کووید ۱۹ است، افزود : زیر ساخت های لازم از جمله ایجاد مرکز مراقبت بیماری های واگیر ، آماد سازی محل قرنطینه انسانی برا ی اسکان مسافران مشکوک به بیماری امیکرون ورودی به کشور از طریق مرز بازرگان ، ابلاغ دستورالعمل های مربوطه ستاد ملی مبارزه به کرونا به سازمان ها و ادارات ذیربط صورت پذیرفته و مجموعه ادارات عضو ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در آمادگی کامل است. 

فرماندار ماکو به مشکل تردد اتباع بیگانه و عابرین غیرمجاز از مبادی غیر رسمی مرزهای آبی و خاکی شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: تشدید کنترل گلوگاهها و مبادی رسمی و غیر رسمی شرق کشور باید بیش از پیش در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد تا اتباع بیگانه بعد از طی هزاران کیلومتر به این منطقه نرسیده و مشکلاتی را برای ما و مرزنشینان ایجاد نکنند. 

رئیس شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان ماکو در ادامه به احصاء تخصصی مسائل و مشکلات دستگاههای اجرایی و ادارات خدمات اشاره و خواستار اجرایی شدن بند (ی) ماده ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تخصیص ۲ درصد اعتبارات تمامی سازمان ها به بحث پدافند غیرعامل شد. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها