حاشیه های آیین تکریم و معارفه استاندار جدید خوزستان

وزیرکشور: از برنامه های استاندار خوزستان برای رفع مشکلات و چالش های استان حمایت کامل می‌کنیم / استاندار جدید خوزستان: برای حل مشکلات خوزستان یک برنامه 5 ساله دارم

وزیرکشور گفت: خوزستان ظرفیت های خوب و منحصر بفردی برای برون رفت از مشکلات موجود دارد و با همدلی و همصدایی می توان مشکلات استان را در یک فرایند زمانی مناسب برطرف کرد.

وزیرکشور: از برنامه های استاندار خوزستان برای رفع مشکلات و چالش های استان حمایت کامل می‌کنیم / استاندار جدید خوزستان: برای حل مشکلات خوزستان یک برنامه 5 ساله دارم

آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور و مسئولین استانی و کشوری در اهواز برگزار شد.

وزیرکشور: از برنامه های استاندار خوزستان برای رفع مشکلات و چالش های استان حمایت کامل می‌کنیم

احمد وحیدی در حاشیه آیین معارفه صادق خلیلیان استاندار جدید خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های جمعی در سالن آیت الله خامنه ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز افزود: برای موفقیت استاندار خوزستان ،همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، نماینده ولی فقیه در استان ، دست اندرکاران ، نخبگان و اندیشمندان ، باید کمک کنند تا بتوانیم گام های جدید برای توسعه و جهش اقتصادی و رفع مشکلات مردم استان برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد در یک برنامه زمان بندی شده بتوانیم بر مشکلات مردم خوزستان فائق آییم.

وزیرکشور افزود: خوزستان ظرفیت های خوب و منحصر بفردی برای برون رفت از مشکلات موجود دارد و با همدلی و همصدایی می توان مشکلات استان را در یک فرایند زمانی مناسب برطرف کرد.

استاندار جدید خوزستان نیز گفت:یک برنامه پنج ساله برای خوزستان تدوین کرده ایم و با احصاء مشکلاتی که با آن درگیر هستیم قادر خواهیم بود مشکلات اصلی و اولویت دار استان را حل و فصل کنیم.

استاندار جدید خوزستان: برای حل مشکلات خوزستان یک برنامه 5 ساله دارم

صادق خلیلیان امروز، ۱۸ شهریورماه در پایان آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با احصای مشکلات خوزستان یک برنامه پنج ساله برای حل این مشکلات تدوین شده است.

وی افزود: بیکاری، اشتغال، ازدواج جوانان و همچنین مساله مسکن از مهمترین اولویت‌های این برنامه پنج ساله برای حل مشکلات استان است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین به دنبال آن هستیم تا بتوانیم بحث آب و خاک، مسایل مربوط به فاضلاب و همچنین دفع آب‌های سطحی و مساله ریزگردهای استان را حل کنیم.

خلیلیان تصریح کرد: به دنبال توسعه و نوین‌سازی در سطح شهری و روستایی خوزستان هستیم تا شاهد توسعه متوازن با استفاده از ظرفیت تمام اقوام و همه مناطق خوزستان باشیم.

استاندار پیشین خوزستان : تنش آبی خوزستان را به یک ظرفیت تبدیل کردیم / فاضلاب در کلانشهر اهواز به عنوان نماد استان، بسیار مشکل دارد

استاندار پیشین خوزستان گفت: تنش آبی ماه‌های اخیر خوزستان را علی‌رغم‌ همه سختی‌ها به یک ظرفیت تبدیل کردیم و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، کمک‌های خوبی از سوی دولت به خوزستان انجام شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط بسیار سختی به خوزستان آمدم و وقتی به خوزستان آمدم مشکلات جاری بسیاری وجود داشت.

وی افزود: مشکلات فراوانی در بحث آب شرب در شهر و روستا و همچنین مشکلات فراوانی در بحث فاضلاب شهرهای مختلف خوزستان وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

استاندار پیشین خوزستان گفت: فاضلاب در کلانشهر اهواز به عنوان نماد استان، بسیار مشکل دارد. همچنین مساله حاشیه‌نشینی یک معضل بزرگ در خوزستان است که باید به آن توجه ویژه شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: در مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز افراد در جایی زندگی می‌کنند که با کمترین باران خطر ریزش خانه‌های‌شان که با بلوک ساخته شده، وجود دارد و عمدتا در پهنه‌های خطر ساکن شده‌اند.

وی افزود: زمانی که به خوزستان آمدم مسایل امنیتی، بیکاری، بروکراسی اداری، مسایل نیشکر هفت تپه، خشکسالی بی‌سابقه و مسایل مربوط به محرومان، از دیگر مشکلات جدی در خوزستان بود که تلاش شد تا نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.

برای رفع احساس تبعیض در خوزستان باید اقدامات جدی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: احساس تبعیض در خوزستان در دهه‌های گذشته شکل گرفته است و باید برای حل این مساله اقدامات جدی انجام شود.

شبیب جویجری در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان هرج و مرج امنیتی نداریم و امنیت به صورت تمام و کمال وجود دارد.

وی افزود: شاید ناامنی اجتماعی گاهی در خوزستان وجود داشته باشد اما این مساله منجر به هرج و مرج امنیتی نشده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: منکر کارها و اقداماتی که در گذشته برای خوزستان انجام شده است، نمی‌شویم اما باید بگوییم احساس تبعیض در خوزستان در دهه‌های گذشته شکل گرفته است و باید برای حل این مساله اقدامات جدی انجام شود.

جویجری عنوان کرد: باید تلاش شود با جلب نظر مرکز، توزیع عادلانه ثروت انجام شود تا شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.

نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی : با هرگونه برنامه انتقال آب خوزستان مخالف هستیم / اگر قاسم سلیمانی دشتکی ۶ سال پیش استاندار خوزستان بودند با بسیاری از مشکلات انباشته شده فعلی رو به رو نبودیم

سیدکریم حسینی روزپنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در سالن آیت الله خامنه ای مجتمع فرهنگی فجر افزود:هم اکنون برخی به دنبال اجرای طرح جدید انتقال آب از خوزستان هستند و تلاش می کنند مجوزهای زیست محیطی آن را نیز دریافت کنند که هم اینک نارضایتی خود را از این موضوع اعلام می کنیم.

وی گفت: چنانچه وزارت نیرو وارد فاز اجرایی طرح جدید انتقال آب شود وزیر نیرو نخستین وزیر دولت سیزدهم خواهد بود که مورد استیضاح قرار می گیرد.

نماینده مردم اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نمایندگان با استاندار جدید استان همراهی خواهند داشت و از مدیران خدوم و قوی حمایت می‌کنند.

حسینی گفت: ما(نمایندگان) در تعیین مدیران دخالت نخواهیم کرد به شرطی که در انتصابات از مدیران قوی و کارآمد استفاده شود.

وی جذب سرمایه گذار با معافیت پنج تا ۱۰ساله ، تخصیص کامل سه درصد سهم نفت به خوزستان ، تخصیص ۲.۲میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه و جبران عقب ماندگی های استان و حل اساسی مساله آب را از دیگر پیشنهادها و راهکارها برای برون رفت از مشکلات موجود بیان کرد و افزود:برای همگرایی و همراهی با مدیریت جدید استان و تقویت مدیران خدوم آماده همکاری هستیم.

حسینی به این نکته نیز اشاره کرد که صرف گفتن استاندار ویژه ، مشکلات استان را حل نخواهد کرد بلکه باید اختیارات ویژه به استان خوزستان داده شود.

وی از خدمات هفت ماهه استاندار پیشین خوزستان قدردانی کرد و افزود:اگر قاسم سلیمانی دشتکی ۶ سال پیش استاندار خوزستان بودند با بسیاری از مشکلات انباشته شده فعلی رو به رو نبودیم.

منبع: ایرنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها