از سرعت ۹۵ کیلومتری طوفان تا قطع برق در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی وقوع طوفان در روز و شب گذشته، در برخی از شهرستان‌ها سرعت وزش باد به ۹۵ کیلومتر بر ساعت و در برخی نقاط میزان دید افقی در برخی ساعات به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر رسید.

از سرعت ۹۵ کیلومتری طوفان تا قطع برق در خراسان جنوبی

سید ابوالحسن میرجلیلی با اشاره به وقوع طوفان در روز گذشته، اظهار کرد: اخطاریه‌ها از قبل به مردم ارائه شده بود و جلسه مدیریت بحران در هفته گذشته تشکیل شد.

وی با اشاره به وزش باد شدید و طوفان و گرد و خاک در سراسر استان، افزود: در برخی از شهرستان‌ها سرعت وزش باد به ۹۵ کیلومتر بر ساعت و در برخی نقاط میزان دید افقی در برخی ساعات به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به خسارات وارده، بیان کرد: باتوجه به سرعت وزش باد شکستگی بعضی درختان را در معابر عمومی داشتیم که با تلاش نیروهای شهرداری و دهیاری، جمع‌آوری شد.

میرجلیلی ادامه داد: همچنین چندین تیر برق از شبکه انتقال و توزیع سقوط کرد که باعث قطعی برق برخی روستاها شد که مشکل اکثر آن‌ها توسط امدادگران شرکت برق برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه خسارت خاصی از طوفان تاکنون گزارش نشده، اما جمع بندی‌ها در حال انجام است، افزود: وزش باد تا بعدازظهر امروز ادامه دارد و بعد از آن کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد که از مردم استان، کشاورزان، دامداران و گلخانه‌داران خواهشمندیم برای کاهش خسارات، تدابیر لازم را بیندیشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها