دایر شدن شعبه ویژه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در هشترود

رئیس دادگستری هشترود از دایر شدن شعبه ویژه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادسرا و دادگاه در این شهرستان خبر داد.

دایر شدن شعبه ویژه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در هشترود

رحیم استادی در جلسه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در هشترود خاطر نشان کرد: انتخابات پیش رو سرنوشت بهتر نظام اسلامی را رقم خواهد زد، بنابرین اگر خللی به انتخابات وارد شود با متخلفان و مجرمان برخورد قضایی خواهد شد.

وی افزود: در کل مجموعه شهرستان، 56 هزار و شش نفر واجد شرایط رای دهی هستند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود نیز گفت: گفتار و رفتار کاندیداهای انتخابات پیش رو نباید تهدید علیه امنیت ملی و اجتماعی باشد.

سهیل قشلاقی خاطر نشان کرد: نشر اکاذیب در فضای مجازی و حقیقی، دروغ پردازی کاندیداها و طرفداران، خرید و فروش رای، اخلال در امر انتخابات و چندین مورد دیگر از مصادیق بارز تخلفات انتخاباتی است و پیگرد قضایی دارد.

وی افزود: بر اساس ماده 746 قانون، تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و ترغیب مردم برای شرکت نکردن در انتخابات از موارد دیگر تخلفات انتخاباتی است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هشترود نیز در این جلسه یادآور شد: احتمال چالش انتخاباتی در 11 روستای هشترود وجود دارد و ما باید با رصد اطلاعاتی مناسب مانع درگیری‌های احتمالی باشیم تا یک انتخابات پرشور را تجربه کنیم.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انتخابات پرشور علاج دردهای مزمن کشور است و مردم می‌توانند با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نسبت به تعیین تکلیف خود به بهترین نحو اقدام کنند.

همچنین در جلسه پیشگیری از سرقت در شهرستان هشترود، معاون فرماندار این شهرستان گفت: بی توجهی به اموال توسط اشخاص و ادارات، سرقت‌های متعدد را در پی دارد و موجب زحمت برای متولیان امنیتی است.

اکبر انبارته افزود: سرقت یک آسیب اجتماعی به شمار می‌آید لذا باید در کاهش این مقوله زشت بیش از پیش فعال باشیم و عوامل به وجود آورنده سرقت را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: پیشگیری از دزدی و سایر آسیب‌های اجتماعی باید مردم محور باشد و برای کاهش این مقوله زشت علاوه بر 26 دستگاه متولی، مردم نیز باید پای کار باشند تا این بزه و نا هنجاری کاهش یابد.

انبارته اضافه کرد: متاسفانه بعضی از ادارات هشترود مانند مخابرات نسبت به نگهداری اموال خود بی تفاوت هستند و این امر موجب دزدی از سیم‌عای مخابرات شده است. به خاطر ناتوانی اداره مخابرات در انجام امورات محوله، از شهرداری می‌خواهیم کارهای مخابرات را نیز انجام دهد.

وی یادآور شد: از مجموعه قضایی تقاضامندیم تا 20 نفر از بزهکارانی که در زندان به سر می‌برند، در ایام تعطیلات به مرخصی اعزام نشوند تا امنیت منطقه در ایام عید به خطر نیفتد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها