رئیس اداره برق کاشان:

۱۱ نیروگاه خورشیدی همزمان با دهه فجر در کاشان افتتاح شد

رئیس اداره برق کاشان گفت: ۱۱ نیروگاه خورشیدی همزمان با دهه فجر به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در کاشان افتتاح شد.

۱۱ نیروگاه خورشیدی همزمان با دهه فجر در کاشان افتتاح شد

آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران یکی از معضلات مدیریت شهری است که با توسعه شهرها، صنایع و نیروگاه‌ها این معضل گاهاً به روستاها و شهرهای کوچک‌تر نیز رسوخ پیدا کرده به نحوی که یکی از عوامل مهم آلودگی، افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی در منازل، خودروها، صنایع و نیروگاه‌های تولید برق است.

یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده استفاده از منابع تولید انرژی‌های پاک و ترویج و توسعه آن است و بر همین اساس شاخص‌‌های اصلی و مهم صنعت برق در برنامه‌‌ ششم توسعه اقتصادی کشور در بخش صنعت برق و انرژی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

بهره‌برداری از تأسیسات جدید با توجه به رشد تقاضای انرژی الکتریکی در کشور، هماهنگ کردن آن‌ها با مجموعه تأسیسات موجود و بالا بردن کیفیت بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مشترکان و بهینه‌سازی هزینه‌‌های تولید انرژی با استفاده از پیشرفت‌‌های مداوم دانش فنی از اهمیت زیادی برخوردار است که کوشش‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را طلب می‌کند.

علیرضا عرب‌بیگی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن این ایام خجسته 11 نیروگاه تولید برق خورشیدی با ظرفیت 285 کیلووات افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته شده به این 11 نیروگاه خورشیدی 30 میلیارد ریال است، افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی در 9 امامزاده و دو منزل مسکونی شهروندان کاشانی نصب و راه‌اندازی و به شبکه توزیع برق شهرستان کاشان متصل شد.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه تاکنون 130 نیروگاه خورشیدی در این شهرستان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: ظرفیت تولید این نیروگاه‌های خورشیدی سه هزار و 500 کیلووات است و این موضوع باعث شده است تا شهرستان کاشان رتبه نخست شهرستان‌های کشور در نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان بیش از 300 روز آفتابی را دارد، گفت: این پتانسیل در کنار کویر مرکزی ایران شهرستان کاشان را به عنوان یکی از بهترین محل‌های نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی جهت تولید برق پاک تبدیل کرده است که شهروندان می‌توانند در راستای تولید برق پاک و درآمدزایی اقدام کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها