لزوم رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در جنوب سیستان وبلوچستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تمام تلاش همکاران ما در این دانشگاه رفع کمبودها و مشکلات زیرساختی است تا شرایط مناسب درمانی برای مردم این منطقه ایجاد شود.

لزوم رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در جنوب سیستان وبلوچستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به همراه نماینده حوزه انتخابیه مردم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز از بیمارستان ولایت شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان به منظور بررسی وضعیت مرکز درمانی، مشکلات و چالش‌ها آن و کارکنان بازدید کرد.

کامران کردی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در راستای بررسی وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و رفع مشکلات و چالش‌های مردم و معیشت کارکنان درمان به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مراکز و بیمارستان ولایت راسک بازدید انجام شد.

وی افزود: تعدادی از پایگاه‌های اورژانس مصوب ما در این منطقه غیر فعال است که با برنامه ریزی های انجام شده و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای ارتقا سطح کیفیت خدمات اورژانسی مورد نظر مردم مجدداً احیا و راه اندازی می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تعدادی آمبولانس فرسوده و دارای خرابی جزئی عم داریم که با توجه وزارتخانه و تأمین اعتبارات لازم به زودی چند دستگاه آمبولانس تخصیص و سایرین هم برای راه اندازی مجدد تعمیر می‌شوند.

وی بیان کرد: در خصوص مشکلات بهداشتی مردم تقریباً ۳۰% پوشش شبکه ای خانه‌های بهداشت مصوب ما غیر فعال است و باید اقدامات لازم برای احیا آنها نظیر تأمین تجهیزات و نیروی انسانی انجام شود.

کردی اذعان کرد: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های راسک و سرباز در جنوب استان تعدادی خانه بهداشت شهری و روستایی وجود دارد که به زودی با تجهیز امکانات و دستگاه‌های پزشکی و استقرار نیروی انسانی احیا و راه اندازی می‌شود و بخشی از مشکلات مردم در این حوزه رفع خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: مراکز جامع سلامتی شهری و روستایی هم با برنامه ریزی و همکاری خیرین بومی از نظر احداث و تأمین فضای فیزیکی راه اندازی می‌شود و وزارت بهداشت این آمادگی را دارد تا با هماهنگی دانشگاه این مراکز بهداشت و سلامت ساخته و مجهز شوند تا بتوانیم در جای جای این منطقه خانه‌های بهداشت و مراکز جامعه سلامت را برای ارائه خدمات بهتر به مردم مستقر کنیم.

وی با اشاره به روند پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات تجهیزاتی حوزه بهداشت و درمان در شهرستان سرباز اظهار کرد: تمام تلاش ما در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رفع کمبودها و مشکلات زیرساختی است تا بتوانیم شرایط مناسب درمانی را برای مردم سرباز ایجاد کنیم.

کردی تصریح کرد: بیمارستان کلات سرباز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حوزه درمان برای مردم منطقه است که تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و جذب اعتبارات لازم هر چه زودتر این پروژه تکمیل و افتتاح شود.

بیمارستان کلات سرباز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با اشاره به کمبود فضای آزمایشگاهی بیان کرد: برای احداث آزمایشگاه مانعی وجود ندارد اما ایجاد آن نیازمند تخصیص یک زمین مناسب از سوی مسئولین شهرستانی است تا در کمترین زمان ممکن ساخت آن انجام شود.

وی افزود: معوقات و پاداش کارکنان بهداشت و درمان از سال ۹۸ و امسال بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر تا پایان ماه برای تسویه حساب انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تجهیزات لازم درمانی برای مرکز جامع سلامت سرباز با تخصیص اعتبارات تأمین می‌شود تا توسعه بهداشت و درمان منطقه تحقق یابد و مردم کمترین چالشی نداشته باشند.

وی اذعان کرد: روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام درمانی شهرستان سرباز در حال پیگیری است تا با تأمین اعتبار و تعیین پیمانکار از طریق مناقصه به زودی با همکاری نماینده حوزه انتخابیه فاز اول آن اجرایی شود.

وی افزود: بیمارستان محلی پیشین به عنوان یک نیاز مهم و خواسته مردم مصوب شده و اقدامات لازم برای احداث آن از طریق وزارتخانه در حال پیگیری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به مشکلات بیمارستان ولایت سرباز بیان کرد: پس از بازدید از بیمارستان ولایت راسک، مشکلات و چالش‌های آن بررسی شد و بزودی کار توسعه آن شامل ایجاد بخش‌های مراقب‌های ویژه، تجهیز بخش تسهیلات زایمانی و فاز دوم بیمارستان دنبال می‌شود تا بخشی از معضلات مردم در این بخش کاسته شود.

وی گفت: دیداری با کارکنان بیمارستان داشتیم که برنامه ما با توجه معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت تأمین کمبود نیروی انسانی شامل پزشک عمومی، متخصص، پرستار و ماما و پرداخت کامل و منظم حقوق، مزایا و مطالبات تعویق مانده کادر درمان است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها