آب شرب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد استاندارهای لازم را دارد

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آب شرب شهرهای این استان کیفیت و استاندارهای لازم را دارد، گفت: هیچ ضرورتی برای نصب دستگاه تصفیه آب در شهرهای استان وجود ندارد.

آب شرب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد استاندارهای لازم را دارد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از یاسوج ، فرهاد صداقت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از مردم به تصور استفاده از آب با کیفیت بالا‌تر از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای استفاده از این دستگاه‌ها باید بدانیم که چه زمان آب نیاز به تصفیه دارد و آیا هر منبع آبی نیاز به احداث تصفیه خانه و دستگاه تصفیه آب دارد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تصور اشتباهی در بین برخی از شهروندان وجود دارد این است همه آب‌ها را نیازمند تصفیه می‌دانند و آب بدون تصفیه را بی‌کیفیت و دارای مشکل می‌دانند.

صداقت با اشاره به اینکه احداث تصفیه‌خانه و انتخاب نوع فرایند تصفیه به کیفیت آب خام بستگی دارد، افزود: بخش اعظم آب شرب شهروندان استان ما از منابع زیر زمینی تامین می‌شود و با توجه به کیفیت ذاتی آب این چاه‌ها که با عبور از لایه‌های خاک، صاف و تصفیه شده‌اند، نیازی به احداث تصفیه‌خانه ندارند.

وی تصریح کرد: در شهرهایی از جمله شهرهای دوگنبدان و لیکک برای بالا بردن کیفیت آب تحویلی به مردم، تصفیه‌خانه آب احداث شده که آب بعد از تصفیه و با استاندارهای لازم تحویل مردم می‌شود.

صداقت با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تمامی تلاش خود را در زمینه کنترل کیفیت آب شرب شهروندان به کار می‌برد، عنوان کرد: آب شرب تولیدی در استان کیفیت و استانداردهای لازم را دارد و خرید و نصب دستگاه‌های تصفیه آب هیچگونه ضرورتی ندارد.

وی با هشدار به کسانی که نسبت به نصب دستگاه تصفیه آب اقدام می‌کنند، تاکید کرد: عدم آگاهی از کارکرد و مکانیسم کار این دستگاه‌ها بهداشت و کیفیت آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عدم آگاهی از شیوه کار دستگاه‌های تصفیه آب می‌تواند منجر به کاهش شدید املاح مفید این آب‌ها و تهدید جدی برای سلامتی افراد شود.

صداقت خاطرنشان کرد: تبلیغات موجود در برخی شهرهای استان برای فروش دستگاه تصفیه آب به هیچ وجه علمی و کار‌شناسی نیست، و این کار صرفا برای تحریک شهروندان به خرید این دستگاه‌ها بوده و مردم باید در این زمینه بیشتر هوشیاری به خرج دهند

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها