پرهیز از موازی کاری پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در اقتصاد دانش بنیان به جای این‌که دانش در خدمت تولید باشد، تولیدات هستند که به نوعی در خدمت دانش قرار می‌گیرند و دانش است که باعث آن تولید می‌شود.

پرهیز از موازی کاری پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی خوزستان

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، امید حاجتی با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان یک طیف است و برای تولید هر چیزی باید یک حداقل دانشی وجود داشته باشد، اظهار کرد: مناسبت ترین متری که می‌توان در بحث اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفت این است که ارزش مواد اولیه در مقابل ارزش مواد نهایی تفاوت فراوانی دارد.


وی افزود: این مساله به شکلی است که ارزشی که به محصول نهایی داده می‌شود بیشتر از این‌که به واسطه ارزش مواد اولیه باشد، به دلیل دانشی است که در ساخت به کار برده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان این‌که در حوزه اقتصاد دانش بنیان، از دانش به تولید می‌رسیم، گفت: در اقتصاد دانش بنیان به جای این‌که دانش در خدمت تولید باشد، تولیدات هستند که به نوعی در خدمت دانش قرار می‌گیرند و دانش است که باعث آن تولید می‌شود.

حاجتی عنوان کرد: اگر در فضای رقابتی به دنبال ایده‌های جدید باشیم تا از مونتاژ کاری در بحث تولید فاصله بگیریم و بخواهیم نیاز خود و خارج را در کشور تولید و در بازار آزاد رقابت کنیم، باید به بحث پژوهش در جهت توسعه فعالیت‌ها و بهبود کیفیت توجه کنیم.

وی ادامه داد: به جهت این‌که دستگاه‌های مختلفی در استان و کشور، متولی موضوعات مختلفی هستند، باید بتوانیم در حوزه‌هایی مانند حوزه پژوهش و اقتصاد دانش بنیان که سوءاستفاده‌های زیادی از آن‌ها نیز می‌شود، با فراهم سازی یک بستر سالم و شفاف با حفظ حق و حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان دانش و ایده، فضایی را ایجاد کنیم تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: این کار باعث جلوگیری از صرف هزینه‌های زیادی در این زمینه و همچنین مانع سرقت دانش دیگران می‌شود و زمینه را برای استفاده از کارها و نتایج پژوهش دیگران مهیا می‌کند تا دستگاه‌هایی که شرح وظایف موازی دارند، از کارهایی که در دستگاه دیگر انجام شده است، استفاده کنند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها