بیش از چهار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سقز پرداخت می‌شود

معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه سقز گفت: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به افراد واجد شرایط مشاغل خانگی در راستای رفع موانع تولید و رونق کسب و کار در این شهرستان پرداخت می‌شود.

بیش از چهار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سقز پرداخت می‌شود

لطیفه نوروزی روز دوشنبه با اشاره به اینکه مشاغل خانگی بیشتر به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال فردی و خانگی محسوب می‌شود، اظهار داشت: تسهیلگری و راهنمایی دقیق افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: مشاغل خانگی شاید منجر به یک شغل کامل درآمدزا نشود اما با استفاده از نیروی کار خانواده می‌توان بخشی از هزینه‌های خانوار را تامین کرد و باعث ایجاد درآمد شد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ویژه سقز یادآور شد: در فهرست سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیش از ۳۰۰ عنوان شغل برای مشاغل خانگی تعریف شده که با توجه به شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تعدادی از طرح ها در اولویت قرار می‌گیرند.

نوروزی مشاغل خانگی شهرستان سقز را کُردی دوزی، کلاش بافی، قالی‌بافی، دامداری‌، تولید انواع ترشی و مربا، رب خانگی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا لیست مشاغل خانگی تعریف شده را مطالعه، اطلاعات لازم را کسب و در سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی بصورت انفرادی و پشتیبان قابل پرداخت است، افزود: تسهیلات پشتیبان به شخصی تعلق می‌گیرد که در کارگاه تولیدی خود از چند نفر نیرو استفاده می‌کند.

معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه سقز اظهار داشت: در سقز برای مشاغل خانگی در حوزه خدمات و صنایع دستی بیشتر بانوان و برای طرح های کشاورزی و دامداری مردان متقاضی هستند اما متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی با توجه به کم بهره بودن وام، بیشتر متقاضی دریافت آن برای رفع بخشی از مشکلات مالی‌شان هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها