رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان:

راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه امسال راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود، گفت: برگزاری تجمعات مدیریت شده مجاز است اما در شهرهای بحرانی اصراری بر برگزاری مراسم نیست.

راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام‌ علیرضا قربانی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت و روز ۱۳ آبان که امروز (۱۱ آبان) در دفتر این شورا برگزار شد، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها اظهار کرد: شورای هماهنگی یک نهاد مردمی است که با بیش از ۲۰ دستگاه در استان ارتباط دارد. عنصر هماهنگی در این نهاد، عنصر اصلی‌ است و رسانه‌ها در این میان نقش مهمی دارند.

وی درباره بزرگداشت هفته وحدت به عنوان یکی از برنامه‌های شورای هماهنگی در روزهای پیش رو گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران متولی برنامه‌های هفته وحدت است؛ امسال طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد برنامه‌های این هفته با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شود. امسال به دلیل تقارن ۱۷ ربیع الاول، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و سیزده آبان، پاسداشت این دو مناسبت همزمان برگزار می‌شود.

قربانی در ادامه با بیان اینکه ۱۳ آبان، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی انقلاب ما است، افزود: در سال ۴۲ تبعید امام، در سال ۵۷ کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم شاهنشاهی و در سال ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد که هر سه در ۱۳ آبان بود و بزرگداشت این روز از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان درباره نحوه اجرای برنامه‌های بزرگداشت ۱۷ ربیع الاول و ۱۳ آبان گفت: با توجه به شرایط امسال و قرارگرفتن در موج سوم شیوع کرونا، دستورالعمل‌هایی از سوی تهران تدبیر شد که در اجرای برنامه‌های پیش رو مورد تأکید قرار گیرد. رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله این دستورالعمل‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ۱۳ آبان امسال بیان کرد: ۱۳ آبان امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتفاق می‌افتد. از طرفی موج اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) در کشورهایی مثل فرانسه، دانمارک و بلژیک باعث می‌شود اهمیت این برنامه‌ها بیش از پیش شود.

قربانی درباره اهانت برخی از سران غربی به ساحت رسول اکرم(ص) تصریح کرد: در کشورهای غربی برای پیشبرد اهداف خود، افکار عمومی را با رسانه‌ها فریب می‌دهند. آمریکا وقتی درگیر انتخابات می‌شود، هم و غم خود و همپالگی‌های خود را برای رسیدن به هدفش گسیل می‌کند. در ماه‌های اخیر عادی‌سازی ارتباط کشورهای عربی با اسراییل به راه افتاد و همه این‌ها در راستای انتخابات آمریکا است. در اروپا برای اینکه بتوانند موج مبارزه با اسلام را به راه بیاندازند، چنین موجی ایجاد کردند و این جریان هم در راستای افکار سیاسی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه محکوم کردن فتنه توهین به پیامبر اکرم(ص) و محکومیت تفرقه در صفوف مسلمین از وظایف شورای هماهنگی است، تصریح کرد: به علت خیانت برخی سران کشورهای اسلامی امروز صفوف مسلمانان دچار تفرقه شده است. تلاش و تأکید امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت بین کشورهای اسلامی بوده است. توجه به این وحدت محور دیگر برنامه‌های پیش رو است.

قربانی در ادامه درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده بزرگداشت ۱۷ ربیع الاول و ۱۳ آبان گفت: برنامه‌های ما با تشکیل یک ستاد استانی با همکاری ۲۱ دستگاه استان برنامه‌ریزی شده است. به دلیل شیوع کرونا برنامه‌ها در شهرستان‌ها به این صورت است که در چهار شهرستان نوار ساحلی خلیج‌فارس، یعنی ماهشهر، هندیجان، خرمشهر و آبادان، زنجیره انسانی جهت محکومیت جریان توهین به رسول اکرم(ص) و همچنین محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد. این برنامه در روز ۱۲ و ۱۳ آبان به صورت نمادین و با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: امسال راهپیمایی ۱۳ آبان نداریم و شرایط آیین‌نامه اجازه راهپیمایی به ما نمی‌دهد و صلاح هم نیست که برگزار شود. با همکاری فرمانداری و ائمه جمعه برگزاری تجمعاتی مدیریت‌شده از نظر ما مجاز است. این برنامه‌ها در مدت زمان محدود و با جمعیت مدیریت شده و رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: اصراری بر برگزاری مراسم نداریم. اگر به تشخیص فرمانداری و ائمه جمعه شرایط شهری بحران باشد، مخالف برگزاری مراسم هستیم. در مرکز استان نیز مقرر شد همزمان با روز ۱۳ آبان برنامه‌ای در مصلی به صورت مدیریت شده برای تجلیل از جایگاه پیامبر اکرم(ص) و پاسداشت حماسه ۱۳ آبان به صورت نمادین برگزار شود. این برنامه ساعت ۱۵ با جمعیت محدود و با حضور گروه‌های پزشکی در ورودی مصلی برگزار خواهد شد.

وی گفت: نورافشانی در دو منطقه اهواز، برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت و ۱۳ آبان در صدا و سیما و به کارگیری ظرفیت‌های تبلیغی نهادها و ادارات دولتی به منظور بزرگداشت ۱۷ ربیع‌الاول و ۱۳ آبان، از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها