رییس اتاق اصناف دزفول:

خسارت کرونا بر پیکره اصناف دزفول جبران نشدنی است

رئیس اتاق اصناف دزفول گفت: شرایطی که به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه حاکم شد خسارت‌های جبران ناپذیری به اصناف دزفول وارد کرده است.

خسارت کرونا بر پیکره اصناف دزفول جبران نشدنی است

محمد کاظم خدایی نژاد یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در اتاق اصناف دزفول افزود: ۱۵ هزار نفر زیرمجموعه اصناف دزفول هستند و ۱۱ هزار و ۹۳۱ پروانه کسب معتبر در سامانه ثبت شده است.
وی بیان کرد: ۳۶ اتحادیه تولیدی، توزیعی و خدماتی در دزفول وجود دارد که هر اتحادیه ۶ عضو هیات مدیره و یک بازرس دارد.
رئیس اتاق اصناف دزفول گفت: از اسفندماه با دستور ستاد کرونا، اصناف بیشترین همکاری داشته و اقدام به پلمب واحدهای تجاری، خدماتی و تولیدی کردند.
وی افزود: با وجود همکاری بیش از پیش اصناف برای جلوگیری از شیوع کرونا و قول‌هایی که برای اعطای تسهیلات بانکی به آنها داده شد، هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده و با معرفی واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا بانک‌های عامل از مصوبات ملی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
خدایی نژاد گفت: برخی صنف‌ها مانند لبنیاتی‌ها و ساندویچی‌ها نیازمند فعالیت ۲۴ ساعته کولر و یخچال هستند ولی هیچ همکاری با آنها نمی‌شود و واحدهای دارای بدهی برق سریع قطع اشتراک می‌شوند که این اجحاف در حق آنها است.
وی افزود: اتاق اصناف نیز با مشکلات مالی مواجه است زیرا درآمد اتاق اصناف از محل ۲۰ درصد وصولی اتحادیه‌ها پرداخت می‌شود و درصورت نبود درآمد در اتحادیه، اتاق اصناف توانایی پرداخت حقوق ۱۴ پرسنل خود را نیز ندارد.
رییس اتاق اصناف دزفول بیان کرد: تالارها، رستوران‌ها، ساندویچ فروشی‌ها، سالن‌های زیبایی، چلوکبابی‌ها، بستنی فروشان، لبنیاتی‌ها و قنادان از جمله صنف‌های خسارت دیده بر اثر شیوع کرونا در دزفول هستند.
وی از بی‌توجهی بانک‌ها نسبت به دستورالعمل‌های کشوری انتقاد کرد و گفت: برخی صنف‌ها پیش از این ۲۰ کارگر داشتند که اکنون تعداد آنها به سه نفر رسیده است.
خدایی‌نژاد افزود: بیرون برها نیز دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند به طوریکه یک بیرون‌بر که قبلا ۱۰۰ میلیون ریال درآمد داشته اکنون درآمدش به ۳۰ میلیون ریال رسیده است.
وی ادامه داد: پیش از این ۶۱ اتحادیه در دزفول فعال بوده که به دستور شورای عالی نظارت به دلیل ناتوانی اتحادیه ها در اداره امور خود اکنون تعداد آنها به ۳۶ اتحادیه رسیده و چند مورد دیگر نیز ادغام خواهند شد.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها