محدودیتی در پهلوگیری کشتی‌ها در بندر چابهار وجود ندارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ورود و تخلیه کشتی‌های ۱۰۰ هزار تنی و کشتی‌های اقیانوس پیما در بندر چابهار هیچ محدودیتی ندارد در برخی مواقع شاهد پهلوگیری همزمان هفت کشتی حامل کالای اساسی به این بندر هستیم.

محدودیتی در پهلوگیری کشتی‌ها در بندر چابهار وجود ندارد

بهروز آقایی روز پنجشنبه اظهارداشت: آماده سازی زیرساخت‌ها و رسیدن ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه به هشت و نیم میلیون تن سبب شده تا شاهد گام بلند در بندر شهید بهشتی چابهار برای تسهیل تجارت بین کشورهای آسیای میانه و افغانستان با کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا،و شرق دور با سرویس‌های منظم حمل و نقل کانتینری باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کشتیها با نرم مطلوب و روان ترافیکی بصورت شبانه روزی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدامات در اقتصاد و اشتغال مردم استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار امروز با مدرن‌ترین و به روزترین تجهیزات تخلیه و بارگیری نقش بسزایی در حمل و نقل و تخلیه کالا در کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره بندرچابهار امروز با مدرن‌ترین و به روزترین تجهیزات تخلیه و بارگیری، نقش بسزایی در حمل و نقل و تخلیه کالا ایفا می‌کند، افزود: این توانایی باعث شده تا بندر چابهار هم‌اینک هیچ محدودیتی در خصوص تخلیه و بارگیری انواع کالاها نداشته باشد.

آقایی اظهارداشت: ترانزیت در رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان و محور شرق نقش بسیار مطلوبی خواهد داشت در این خصوص از جمله مزیت‌ها برای استان بحث ناوگان حمل و نقل است که کاملا درگیر و ذی‌نفع خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار قسمت‌های حمل و نقلی قطعا سیستم‌های خدماتی در مسیر و بین راه‌ها از این فرآیند و این مزیت ترانزیت منتفع می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این مزیت و قابلیت منحصر به فرد چابهار در بحث ترانزیت باعث شده تا این بندر امروز یکی از بنادر پررونق در این مبحث باشد که توانسته نقش بسیار خوبی را در پیوند منطقه‌ای ایفا کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها