پیش‌بینی تولید بیش از ۴۰ هزار تن هلو و شلیل در اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد، از پیش بینی برداشت بیش از ۴۰ هزار تن هلو و شلیل از باغات این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید بیش از ۴۰ هزار تن هلو و شلیل در اسدآباد

سقراط بیرنگ، اظهار کرد: از ۵۰۰۰ هکتار سطح باغات موجود این شهرستان در سال جاری ۱۲۹۴ هکتار به باغات هلو و شلیل اختصاص دارد که از این میزان ۶۸۴ هکتار سطح زیرکشت باغات هلو و ۶۱۰ هکتار سطح زیرکشت باغات شلیل است.

وی، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید هلو و شلیل امسال شهرستان به نسبت سال گذشته افزود: شهرستان اسدآباد در تولید هلو و شلیل در سطح استان دارای رتبه نخست بوده و براساس پیش بینی ها در سال جاری ۴۰ هزار و ۸۷۲ تن هلو و شلیل از باغات شهرستان اسدآباد برداشت خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد، تعداد بهره برداران دو محصول باغی هلو و شلیل شهرستان را ۸۵۰ نفر برشمرد و یادآور شد: میزان تولید هلو در هر هکتار از باغات به طور متوسط ۳۳ تن در مجموع به میزان ۲۲ هزار و ۵۷۲ تن و شلیل در هر هکتار ۳۰ تن در مجموع به میزان ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن پیش بینی شده که قالب تمرکز این باغات در روستاهای جنت آباد و مزرعه بید قرار دارد.

بیرنگ، با بیان اینکه برخی از باغات هلو و شلیل شهرستان دارای رکود تولید ۷۰ تن در هر هکتار نیز هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۲۰۰ هکتار باغات هلو و شلیل امسال شهرستان حدود ۱۰۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار به علت نهال بودن غیربارور است.

وی، با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از این دو محصول باغی در شهرستان به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد، یادآور شد: ۶۰ درصد مابقی تولید هلو و شلیل شهرستان به همدان و سایر استان های عرضه می شود.

بیرنگ، نوسانات قیمت، نبود بازار مناسب برای عرضه هلو و شلیل تولید شده بهره برداران و نبود صنایع تبدیلی فرآوری را از مهمترین مشکلات باغداران این شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در رابطه با نکتار و آبمیوه با توجه به باغات موجود برای شهرستان دارای توجیه اقتصادی بوده و تاکنون چندین مورد متقاضی در راستای احداث صنایع تبدیلی مختلف در شهرستان مراجعه کردند اما دیگر پیگیر این امر نشدند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها