تولید نخستین خمیر دندان گیاهی در همدان

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از تولید نخستین خمیر دندان گیاهی در استان همدان خبر داد.

تولید نخستین خمیر دندان گیاهی در همدان

دکتر محمد کاظم‌زاده، با بیان اینکه این خمیر دندان گیاهی در پارک علم و فناوری استان همدان تولید می‌شود، ادامه داد: محصول فوق توانست در مردادماه سال ۹۸ از معاونت غذا و‌ داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان مجوزهای لازم تولید و ساخت برای انواع خمیر دندان گیاهی که چهار عدد بوده است را اخذ کند.

وی با بیان اینکه این خمیر دندان مجوز تولید با اسانس‌های دارچین، نعناع، فلفلی، استویا و آویشن که در طب سنتی خواص مفیدی دارند را دریافت کرده است، اظهار کرد: تولید این محصول اتفاق نوآورانه‌ای است و در آن از مواد شیمیایی کمتری استفاده شده و پایه و اساس آن ترکیبات گیاهی است.

مشاور سازمان غذا و ‌داروی استان همدان اضافه کرد: عامل کف‌زائی موجود در خمیر دندان‌ها معمولاً ماده شیمیایی است، در این محصول ماده جدیدی که نوعی عصاره چوبک است جایگزین شده و باعث می‌شود طبیعی بودن خمیر دندان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه از مزایای این خمیر دندان استفاده از مواد گیاهی و سنتی موجود در آن است، خاطرنشان کرد: استفاده از مواد طبیعی باعث شده طبیعت خمیر دندان حفظ شود و‌ حتی برای فلوراید که ماده‌ای ضدعفونی کننده در تمام خمیر دندان‌ها است، عصاره طبیعی چوبک را جایگزین کرده‌اند.

کاظم‌زاده با بیان اینکه فرمولاسیون این خمیردندان در کمیسیون فنی معاونت غذا دارو تأیید شده است، گفت: به عنوان مثال در این خمیر دندان از عسل که دارای خاصیت‌های فراوان از جمله کنترل میکروب است، آب دیونیزه برای ضدعفونی و رنگ مجاز خوراکی استفاده شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها