۴۸۳ نفر از زائران حج تمتع خراسان شمالی از مناطق روستایی هستند

مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۸۸۳ نفر از زائران از مناطق شهری و ۴۸۳ نفر از مناطق روستایی هستند.

۴۸۳ نفر از زائران حج تمتع خراسان شمالی از مناطق روستایی هستند

محمدباقرقاصری، با اشاره به اینکه آموزش‌های زائرین به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی انجام می‌شود، اضافه کرد: به غیر از آموزش‌های مجازی که به صورت سراسری انجام می‌شود، با کمک صداوسیما و دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آموزش‌های متفاوتی در اختیار زائران از طریق مدیران کاروان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های زائران، تصریح کرد: اگر زائران آموزش‌های مناسبی را دریافت کنند از لحظه‌ای که وارد فرودگاه می‌شوند و تا زمان بازگشت، دغدغه‌ای نخواهند داشت و از طرفی مدیران کاروان نیز نگرانی بابت زائران ندارند.

قاصری ادامه داد: در سال جاری هزار و ۳۷۵ زائر از خراسان شمالی به سرزمین وحی اعزام می‌شود که در قالب ۱۰ کاروان از تمام شهرستان‌ها هستند.

وی با تاکید براینکه ۹۰ درصد زائران آموزش‌های لازم را دریافت کردند، افزود: به علت اینکه زائران کم سواد و روستایی در استان زیاد بود، روش‌های متفاوتی برای آموزش در نظر گرفته شد و حتی از هرخانواده روستایی و یا بی‌سواد یک عضو از خانواده که دارای سواد کافی بوده را در گروه‌ها عضو کردیم و از طریق مدیران کاروان با آنها ارتباط برقرار کردیم.

مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه سه جلسه از آموزش‌های صداوسیما تاکنون انجام شده، افزود: طی برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد پنج جلسه آموزش‌های صداوسیما در استان انجام شود که تاکنون سه جلسه از آن برگزار شده.

قاصری افزود: براساس برنامه‌های موجود، اعزام‌ها در کشور از ششم تیرماه آغاز می‌شود و این در حالی است که هنوز تاریخ اعزام استان‌ها مشخص نشده و پروازهای خراسان شمالی نیز از مشهد مقدس انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها