هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ شغل در ۱۶ روستای اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از هدفگذاری و تعهد ایجاد ۵۰۰ شغل در روستاهای این شهرستان توسط بنیاد برکت در سال ۹۹ خبر داد.

هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ شغل در ۱۶ روستای اسدآباد

مجید درویشی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در فاز نخست هدفگذاری و تعهد ایجاد ۵۰۰ شغل از اول تیرماه در ۱۶ روستای اسدآباد در رابطه با طرح سحاب با اعتبار ۲۰ میلیارد توسط بنیاد برکت آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۳۰ روستای اسدآباد به عنوان پایلوت اشتغال توسط ستاد بنیاد برکت امام(ره) در سطح استان همدان انتخاب شده است، افزود: بنیاد برکت تاکنون در رابطه با اشتغال ۲۶ روستای پایلوت اشتغال شهرستان ورود داشته که در این راستا در سال گذشته ۲۰۰۰ نفر از روستائیان این روستاها متقاضی اشتغال از بنیاد برکت بودند.

درویشی با بیان اینکه سال گذشته با شناسایی های انجام شده از متقاضیان، ۶۶۵ نفر در کارگاه های آموزشی شرکت کردند و ۱۷۰ نفر از آموزش های رایگان برخوردار شدند، تصریح کرد: از شش ماه دوم سال ۹۸ طرح اشتغال با سرمایه گذاری بنیاد برکت در روستاهای اسدآباد آغاز شد که در مرحله اول این طرح ۳۰۰ شغل انجام گرفت که از این تعداد تاکنون ۱۸۰ شغل ایجاد شده و ۱۲۰ نفر نیز در حال اخذ تسهیلات خود هستند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه سهمیه اشتغال شهرستان را در سال جاری ۱۳۸۹ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته ۱۹۱ نفر از سهمیه تعهد امسال محقق شده است.

وی سهمیه کارورزی شهرستان را هم در سال جاری ۷۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در بحث کارورزی دولت خدمات خوبی ارائه می دهد که باید کمک کنیم این خدمات دولت استفاده شود چراکه مشاغل دولتی دیگر فضا برای جذب نیرو ندارند و باید جوانان در بحث صنعت و تولید به دنبال مشاغل باشند.

درویشی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان بار اولی تأمین اجتماعی شهرستان در دو ماه گذشته امسال ۴۴ نفر بوده است، گفت: سهمیه اشتغال پایدار روستایی اسدآباد ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که از این میزان تسهیلات ۱۶ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان توسط اداره صمت، میراث فرهنگی و جهادکشاورزی و شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط دستگاه های حمایتی شامل بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی جذب شده و باید برای جذب مابقی این تسهیلات نیز دستگاه ها اجرایی ذیربط همت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر سرلوحه قرار دادن شعار «جهش تولید» به نام شعار سال اظهار کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد ۱۱ واحد فعال و شش واحد غیرفعال وجود دارد که از بین واحدهای فعال، واحد تولید قند از شکر کار خود را از روز گذشته آغاز کرده و یک واحد صنعتی فوم قائم نیز مدت پنج سال راکد بود که با خریداری این واحد توسط سرمایه گذار جدید، اقدام به فعالیت مجدد داشته که ظرف چند روز آینده محصولات و تولیدات آن وارد بازار خواهد شد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مهمترین شاخص های اشتغال این شهرستان است، بیان کرد: باید با همکاری و همت مضاعف به اشتغال و تولید و صنعت شهرستان توجه ویژه ای شود و برای این اقدام نیاز به آگاهی بخشی به مردم منطقه در راستای استفاده از تسهیلات و امکانات دولت در این رابطه بوده چراکه این تسهیلات مشکل گشا هستند.

وی با مخاطب قرار دادن مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه، با تأکید بر اینکه ما هنوز به شعار «هر روستا، یک شغل» اصرار داریم و با این شعار باید اقتصاد روستاها را با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی فعال کرد، گفت: در حال حاضر گرانی مسکن در شهرهای بزرگ موجب روند افزایشی مهاجرت معکوس بسیاری از افراد به روستاهای خود بوده به طوریکه در بخش پیرسلمان اسدآباد در حال حاضر ۴۰۰ نفر از روستائیان به دیار خود مهاجرت کرده اند و سه روستای خالی از سکنه شهرستان درخواست فعال شدن کد روستایی خود را دارند که در این راستا تحقق شعار «هر روستا، یک شغل» قطعاً نویدبخش خوبی برای رونق تولید و اشتغال روستاهای شهرستان خواهد بود.

فرماندار اسدآباد در پایان بیان کرد: در صورتی که روستای بدون بیکار در شهرستان داشته باشیم و یا اینکه اگر این امر در هر روستا محقق شود این روستای بدون بیکاربه عنوان روستای نمونه معرفی و تجلیل می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها