احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر سنندج

شهردار سنندج از احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر خبر داد و گفت: طول مسیر زیپ لاین 320 متر و اختلاف سطح ذاتی آن 22 متر و همچنین پل معلق هم دارای طول 320 متری و عرض 120 سانتیمتری است .

احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر سنندج

حشمت اله صیدی امروز(6 خرداد) در جمع خبرنگاران، از در حال احداث عملیات نصب زیپ لاین و پل معلق در آبیدر خبر داد و اظهار کرد: زیپ لاین یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تفریحات هیجانی است که توجه علاقه مندان زیادی رو به خود جلب کرده است.

وی افزود: زیپ لاین وسیله ای است که دو نقطه با استفاده از سیم بکسل به هم وصل می شوند و با بهره گیری از شیب و گرانش زمین فرد را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می دهد و نحوه انتقال با حرکت قرقره روی سیم بکسل همراه با پوشیدن لباس ایمنی توسط فرد انجام می گیرد.

شهردار سنندج عنوان کرد: با تحلیل و ارزیابی معیارهای مختلف زیپ لاین ها را بسته به مکان احداث، اختلاف ارتفاع، شیب، علاقه صاحب کاران و غیره با ارتفاع و طول های مختلف طراحی، ساخت و نصب شده که ضمن برآورده کردن خواسته مشتریان همه استانداردها را در فرایندها اجرا می شود.

صیدی گفت: پارک جنگلی آبیدر یکی از مکان های است که پتانسیل لازم برای نصب زیپ لاین و پل معلق را داشت.

وی ذکر کرد: طول مسیر زیپ لاین 320 متر و اختلاف سطح ذاتی آن 22 متر از پارک مشاهیر تا پشت پرده سینما رو باز آبیدر که سکوی مبدا آن 9 متر (از سمت پارک مشاهیر) و سکوی مقصد 3 متر (از سمت پرده سینما روباز آبیدر) است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: علاوه بر نصب زیب لاین پل معلق نیز در آبیدر نصب می شود.

صیدی اعلام کرد : این پل دارای طول 320 متر و عرض 120 سانتیمتر بوده و ارتفاع آن از کف دره کوه آبیدر 88 متر است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها