ثبت منارها در فهرست اولویت‌های ثبت میراث فرهنگی اصفهان قرار دارد

ثبت منارها در فهرست اولویت‌های ثبت میراث فرهنگی اصفهان قرار دارد

فریدون‌ الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به ثبت منارهای تاریخی اصفهان اظهار داشت: ثبت منارهای تاریخی تنها متعلق به اصفهان نیست و این پروژه در کل کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به تعدد منارهای تاریخی در اصفهان افزود: تاکنون برخی از منارهای استان به ثبت ملی رسیده‌اند و برخی دیگر نیز بر اساس اولویت‌های ثبت در لیست قرار گرفته‌اند که با توجه به ارزش معماری و آجرکاری و کاشی‌کاری به ثبت می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اولویت‌های ثبت میراث فرهنگی گفت: ثبت بناهای عظیم در اولویت فهرست ثبت آثار میراث فرهنگی است و با توجه به سیاست اداره‌کل میراث فرهنگی استان برای توسعه متوازن ثبت ملی آثار تاریخی در سطح استان و تلاش برای حفاظت از این آثار تاریخی از طریق ثبت ملی آن‌ها، پرونده ثبت ملی 12 اثر تاریخی در استان اصفهان تهیه و پس از تدوین، در شورای ثبت و حرائم استان بررسی شده است.

وی با اشاره به اقدامات میراث فرهنگی در حوزه ثبت حریم‌های ابنیه تاریخی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حریم 155 اثر تاریخی در استان اصفهان به ثبت ملی رسیده که نسبت به کل تاریخ ثبت 2 برابر شده است. از ابتدا تاکنون حریم 322 اثر تاریخی از جمله حریم میدان تاریخی نقش‌جهان، مدرسه چهارباغ، بازار هنر، باغ‌موزه چهل‌ستون و منارجنبان به ثبت رسیده و در تلاش هستیم که تا پایان سال رتبه نخست ثبت حرایم آثار تاریخی را در کشور به دست آوریم.

الهیاری با اشاره به بودجه میراث فرهنگی برای حفظ و نگهداری از ابنیه و آثار تاریخی استان خاطرنشان کرد: تاکنون 46 درصد بودجه استانی میراث فرهنگی تخصیص داده شده و ردیف بودجه ملی نیز هنوز به صورت نهایی اعلام نشده و امیدوار هستیم که امسال شاهد تخصیص بخشی از بودجه باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها