۱۶ تصفیه‌خانه آب در استان گیلان فعالیت دارد

۱۶ تصفیه‌خانه آب در استان گیلان فعالیت دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، مرتضی صانع‌دوست عصر امروز در جریان بازدید از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان با اشاره به اینکه 50 شهر گیلان زیرپوشش آب شهری قرار دارند، اظهار داشت: آب شرب بالغ بر 100 روستا در قالب 50 شهر مذکور در مسیر خط انتقال شرکت آب و فاضلاب شهری است و آب این مناطق از سوی آب شهری در استان تامین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان تولید آب استان را سالانه بالغ بر 150 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب گیلان 4 هزار و 750 لیتر بر ثانیه در استان تولید آب می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان 16 تصفیه‌خانه آب در سطح استان دارد خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه موجود در استان تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان است که در حال حاضر 10 شهر گیلان را تامین آب می‌کند.

صانع‌دوست با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تامین آب 14 شهر از تصفیه خانه مذکور انجام می‌شود بیان کرد: منابع تولید آب در گیلان از سه بخش تامین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه 208 حلقه چاه آب در استان وجود دارد تصریح کرد: 11 دهنه چشمه و دو سد سپیدرود و شهر بیجار تامین آب استان را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه سد شهر بیجار، آب خام تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان را تامین می‌کند بیان کرد: با راه‌اندازی سد شهر بیجار کیفیت آب استان گیلان به طور قابل توجه‌ای ارتقاء پیدا کرده است.

صانع‌دوست از فعالیت 25 آزمایشگاه فعال کنترل کیفیت آب و 4 آزمایشگاه فعال فاضلاب در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین آب، سختی‌های گسترده‌ای را به‌دنبال دارد و صرفه‌جویی در مصرف آب کمک بزرگی به چرخه تولید آب سالم در استان می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها