طرح نظارتی ویژه شب یلدا در اردبیل آغاز شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا با هدف نظارت بر قیمت کالاهای مورد نیاز این شب در استان اردبیل خبر داد.

طرح نظارتی ویژه شب یلدا در اردبیل آغاز شد

سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه بررسی روند اجرای طرح نظارتی شب یلدا در اردبیل اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا با هدف نظارت بر قیمت کالاهای مورد نیاز این شب در استان اردبیل آغاز شده و با متخلفان در این حوزه برخوردهای لازم و قانونی انجام می‌شود تا رضایت مردمی را جلب کنیم.

وی گفت: با توجه به نزدیکی شب یلدا و متعاقب آن افزایش تقاضا برای خرید کالاهای پرمصرف در مراسم یاد شده اعم از میوه، شیرینی و آجیل و در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و از بین بردن زمینه سوء استفاده از فضای بازار و افزایش غیرمنطقی قیمت اقلام یاد شده متاثر از افزایش تقاضا، ضمن تشدید اقدامات نظارتی با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای برگزاری گشت‌های مشترک، پایش مستمر نحوه عملکرد مبادی صنفی عرضه کننده این اقلام به منظور حصول اطمینان از رعایت قیمت و ضرایب سود مصوب در دستور کار قرار گرفته و در صورت احراز تخلف حسب مورد براساس قوانین و مقررات جاری اقدام مؤثر انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: این طرح توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق اصناف و سایر ارگان‌های مربوطه در قالب گشت‌های مشترک در دو نوبت صبح و عصر بر مراکز مشخص شده درسطح بازار، بر نحوه فروش اقلام مورد نیاز مردم شامل آجیل و خشکبار، میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی و انواع شیرینی‌جات نظارت می‌کنند.

عاملی بیان کرد: از مردم استان انتظار می‌رود هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی و کم فروشی و هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در این حوزه در بازار را از طریق سامانه ارتباطی 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت در اردبیل و شهرستان‌های تابعه گزارش دهند تا رسیدگی لازم و به موقع به تخلفات انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در صورت وصول هرگونه شکایت در اسرع وقت نسبت به برخورد با واحد‌های متخلف صنفی اقدام خواهد شد و در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها