سند چشم‌انداز توسعه گردشگری مشگین‌شهر تدوین می‌شود

فرماندار مشگین‌شهر گفت: با بررسی مشکلات و موانع حوزه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر در پی تصویب و تدوین سند توسعه چشم‌انداز گردشگری این شهرستان هستیم.

سند چشم‌انداز توسعه گردشگری مشگین‌شهر تدوین می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از اردبیل ، میرعلی رحیمی‌زاد ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در مشگین‌شهر اظهار داشت: با بررسی مشکلات و موانع حوزه گردشگری، اقتصادی منطقه در صدد هستیم تا بتوانیم سند چشم‌انداز توسعه گردشگری مشگین‌شهر را به عنوان یکی از مناطق گردشگرپذیر استان اردبیل تدوین و با بررسی مشکلات و موانع گردشگری هم سو با شهرهای توریستی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از اقصی‌نقاط دنیاست، افزود: راه‌اندازی طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر سبب شد تا گردشگری این شهرستان دچار تحول و دگرگونی اساسی شود که امروزه شاهد اثرات این منطقه نمونه گردشگری در شهرستان هستیم به طوری که بعد از تدوین و تهیه سند توسعه چشم‌انداز گردشگری شاهد تاثیرات مثبت زیادی در حوزه گردشگری مشگین‌شهر خواهیم بود.

فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به سودآوری صنعت گردشگری در عصر حاضر در نقاط مختلف جهان و به تبع در کشور گفت: شهرستان مشگین‌شهر در صنعت گردشگری رتبه ششم کشوری را داراست لذا لازم است به این حوزه توجه ویژه‌ای صورت گیرد چرا که در صورت توجه و اهتمام ویژه مسئولان و حتی دولت شاهد توسعه و پیشرفتهای اساسی در این منطقه خواهیم بود.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران بخش خصوصی، حمایت برای سرمایه‌گذاریهای زیاد در منطقه و در نهایت ارائه مشوق ها و تسهیلات به سرمایه‌داران در منطقه سبب می‌شود تا حوزه گردشگری منطقه به سمت پیشرفت، ترقی و توسعه گام بردارد که در این زمینه چند تن از سرمایه‌داران کشوری راغب به سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر هستند.

وی باتاکید به تاثیرات فوق‌العاده رویداد 2018 و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در بین کشورهای اسلامی خواستار استفاده مسئولان از این پتانسیل برای معرفی جاذبه‌ها و مناطق گردشگری مشگین‌شهر و به ویژه بقعه‌ شیخ حیدر برای بهره‌مندی از این رویداد مهم شد و افزود: نیاز است تا همکاری، تعامل و هماهنگی‌های لازم بین نهادهای مختلف انجام شود تا بتوانیم این امر را برنامه‌ریزی شده پیش ببریم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی مشگین‌شهر نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در کنار تمامی موارد در حوزه گردشگری باید به مدیریت هزینه شهری نیز در فصول گردشگرپذیر سال توجه داشت، گفت: در فصول گردشگری هزینه‌ مدیریت شهری نسبتا بالاست و شهرداری باید با ایجاد زیرساخت‌ها و مشارکت‌‌های همگانی در بخش گردشگری برای ایجاد درآمد‌ پایدار گام بردارد تا بتواند هزینه‌ ارائه خدمات در این فصول را جبران نماید.

فرامرزی اظهار کرد: ظرفیت های شهرستان مشگین‌شهر برای استفاده در حوزه گردشگری بسیار بالاست به طوری که در صورت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانیم جایگاه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر در رتبه شاخص کشوری را ارتقا داده و این شهرستان را به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور تبدیل کنیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها