تولیدکنندگان ایرانی ایکس‌ری می‌سازند

رئیس کل گمرک ایران از بومی‌سازی تولید ایکس ری کانتینری خبر داد و گفت: نخستین ایکس ری کانتینری پیشرفته بومی امروز در گمرک بازرگان به بهره‌برداری رسید.

تولیدکنندگان ایرانی ایکس‌ری می‌سازند

فرود عسگری رئیس‌کل گمرک ایران،گفت: دستگاه‌های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت در یکی از بزرگ‌ترین مرزهای زمینی کشور خواهد داشت و می‌تواند در سرعت بخشیدن به تجارت بین ایران و ترکیه و اروپا مفید باشد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: طرح جامعی برای مرز بازرگان تدوین شده است که اجرای آن نقش مهمی در توسعه مبادلات مرزی بین ایران و ترکیه و رسیدن به حجم 30 میلیارد دلاری تجارت بین 2 کشور خواهد داشت.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه به پیشگامی گمرک در شفافیت و در دسترس قرار دادن اطلاعات اشاره کرد و گفتت: در حال حاضر به کمک سامانه‌های هوشمند در گمرک، جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص انواع کالا در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش و از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.
عسگری ادامه داد: تا پایان سال 97 گمرکات حساس و مهم کشور به دستگاه‌های کنترلی ایکس مجهز خواهد شد؛ ایکس‌ری گمرک بازرگان سومین دستگاه ایکس‌ری کامیونی است که در سال‌جاری در گمرکات کشور راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته رئیس‌کل گمرک ایران ایکس ری‌های پیشرفته کانتینری از محل اعتبارات داخلی گمرک خریداری و در گمرکات به بهره‌برداری رسیده است.
بنابراین گزارش، در پی تأکید رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید داخلی و تجهیز مبادی ورودی به تجهیزات پیشرفته کنترلی، سفارش ساخت 5 دستگاه ایکس‌ری کامیونی از سوی گمرک به تولیدکنندگان داخلی داده شده است.

منبع: آنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها