مشکل‌تراشی حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ورود مهمانان زن کنگره به بهانه حجاب؛ «مرا مجبور کردند یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول یک مانتو بدهم»!

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع از ورود جراحان زن به کنگره شد.

مشکل‌تراشی حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ورود مهمانان زن کنگره به بهانه حجاب؛ «مرا مجبور کردند یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول یک مانتو بدهم»!

روزنامه اعتماد گزارشی از حاشیه‌های کنگره چهل و پنجم جامعه جراحان که دیروز و به روال سال‌های قبل در مرکز همایش‌های رازی واقع در محوطه دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، پرداخته است.

مشاهدات خبرنگار ما حاکی از این بود که از ساعت ۸ صبح و از ابتدای آغاز کنگره، مامور حراست این دانشگاه با همراهی یک خانم محجبه - در اتاقک کوچکی که محل ورود دانشجو و مراجعان است - از ورود پزشکان زن و خانم‌های فعال در تولید تجهیزات پزشکی به بهانه بدحجابی و کوتاهی قد مانتو یا شلوار یا تنگ بودن مانتو جلوگیری می‌کرد و ورود مهمانان کنگره، مشروط به تعویض و تغییر لباس بود.

طبق مشاهدات ما در این اتاقک کوچک، یکی از آقایان عضو هیات برگزارکننده کنگره هم حضور داشت و زمانی که یکی از بانوان مهمان کنگره با ممانعت مامور حراست برای ورود به محوطه دانشگاه مواجه شد، این آقا، کت خود را -‌کت مردانه با قواره‌ای بزرگ‌- به این خانم داد و طبق دستور مامور حراست، مقرر شد که این خانم تا زمانی که در کنگره حضور دارد، این کت مردانه را به تن داشته باشد وگرنه اجازه حضور در کنگره نخواهد داشت که به دنبال موافقت مامور حراست، این خانم در همان اتاقک کوچک و در مقابل چشم آقای مامور حراست! مانتوی خود را تعویض کرد و کت مردانه را پوشید.

باقی بانوان شرکت‌کننده در این کنگره با وضع مشابه مواجه بودند. یکی از پزشکان زن که برای شرکت در این کنگره از شهر اهواز به تهران آمده بود گفت که مامور حراست او را وادار کرده مانتو بخرد و این خانم، مجبور شده با اجاره یک خودروی اینترنتی، به مراکز خرید نزدیک به مرکز همایش‌های رازی برود و برای خرید مانتویی که مطابق تاکید مامور حراست بوده، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول بدهد تا اجازه ورود به کنگره بگیرد.

پزشک دیگری گفت مامور حراست او را وادار کرده به خانواده‌اش تلفن بزند و آنها با وجود ترافیک و شلوغی بزرگراه همت و تمام محورهای اطراف محل برگزاری همایش در ساعات صبحگاهی، برایش مانتو بیاورند تا بعد از تعویض لباس و پوشیدن مانتوی مناسب! اجازه ورود به کنگره داشته باشد.

پزشک دیگری گفت مامور حراست با مشاهده قد شلوار این خانم به او گفته «کمر شلوارت را باید به اندازه‌ای پایین بکشی که بالاتر از مچ پاهایت معلوم نباشد!»

مشکل‌تراشی حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ورود مهمانان کنگره به قدری ادامه یافت که برخی روسای انجمن‌های تخصصی ناچار شدند محل برگزاری کنگره را ترک کرده و در میانه سخنرانی‌ها، به همان اتاقک کوچک بروند و با چانه‌زنی، مشکل «پوشش» مهمانان را حل کنند آن‌هم درحالی که تمام مهمانان کنگره که همگی، پزشک و از اعضای جامعه پزشکی هستند اذعان داشتند که هر سال در کنگره حضور داشتند اما طی دو دهه اخیر و در طول فعالیت ۴ دولت اصولگرا و میانه‌رو از نیمه دهه ۱۳۸۰، این برخوردها با مهمانان این کنگره بی‌سابقه بوده است.

مامور حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران، دیروز حتی از ورود خبرنگار صدا و سیما هم به بهانه هماهنگ نشدن ورود دوربین و وسایل صدابرداری جلوگیری کرد درحالی که خبرنگار این رسانه، طبق روال هر ساله و معمول، دعوتنامه رسمی جامعه جراحان را ارائه داد اما حراست دانشگاه مدعی بود که بنا به تصمیمات جدید باید از روزهای قبل برای وسایل صوتی و تصویری مجوز جداگانه صادر می‌شد.

 

بخوانید: ماجرای عجیب قتل یک مدیر شهرداری تهران به دست همسرش

بخوانید: خودکشی بلاگر مشهدی همه را شوکه کرد/ علت خودکشی چه بود؟​

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 51
  • ناشناس
    83

    سر طویله نیست که سرتو بندازی بیایی تو باید رعایت کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      طویله همون جایی هست که تو بی ادب ازش اومدی بیرون حتی حرف زدن هم بلد نیستی خجالت بکش کاری که دولت رئیسی داره انجام میده کشور رو به قهقرا میبره اگه جامعه پزشکی ایران رو ترک کنند قشر متوسط وفقیر چیکار کنیم ؟؟؟ دولتمردان که ناخن پاشون درد بگیره تشریف میبرند اروپا مردم عادی که پول اروپا رفتن ندارد چیکار کنند؟

    • ناشناس
      59

      خجالت شما بکش که با لباس تو خونه ای و جلوی محارم می آیید جلوی ملت و زندگی دیگران را خراب می کنید وقتی اقایان قانون کاری نمی کنند و جلوگیری نمی شود

    • ناشناس
      15

      مانتو ی کوتاهی که تن را پوشانده و جایی از بدن دیده نمی شود و یا مویی که بر روی سر زنان است چطور عد های را تحریک می کند خدا عالم است!احتمال این افراد هیز قوه تخیل و تصویر سازی بالایی دارند که سریع به مشکل می خورند!

    • ناشناس
      11

      آقا جون!با تاپ و شلوارک که نیومده که نوشتی لباس تو خونه!مگر زنان خانواده شما با مانتو کوتاه داخل خانه می گردند؟!قاعدتا باید لباس راحتی در خانه بپوشند

    • ناشناس
      7

      فردای روز که با حجاب آمدی مطب و جراحی داشتی میگه دستم درد میکنه فعلا نمیتونم جراحی کنم ، ریسک جراحی شما بالاست به سایر همکاران مراجعه کن و... بعد حالت جا می آید . جنگ شروع شده

    • ناشناس
      13

      هر وقت فهمیدی پیراهن شلواری که جاهای.... را نشان بدهد مصداق چی هست بیا از تفکرت بحرف!! حتی نمیدانی خیلی وقت ها از بدون پوشش هم بدتر هست

    • ناشناس
      15

      از کی تا حالا پوششی که به شکل پیراهن هست شده مانتو؟ !
      هزاران سال پوشش‌ها بلند و گشاد بوده اما از 25 سال قبل چادرها کم کم کنار زده شد در حالی که 90 درصد چادری بودن بعد مانتو بلند و گشاد و بعد مانتو زیر زانو بعد مانتو بالای زانو و استین کوتاه بعد مانتو جلو باز و الان پیراهن را به اسم مانتو زدن.. برنامه بعدی چی هست؟!!!

    • ناشناس
      21

      بعد مجوز پزشکی شما باطل می شود تا بفهمی قانون کشور را باید اجرا کنی

    • احمد
      7

      اون نفهم هایی که قانون قانون می‌کنند یه عده عقب مانده ذهنی هستند که از سیاست قجری مسئولين خبر ندارند که با این قانون مسخره افکار عمومی را از اختلاسها دزدی‌ها گرانی تورم و بیسوادی و بی کفایتی مسئولين منحرف کنند .بله قانون را باید همه رعایت کنند نه فقط درباره حجاب .اگه قانون درباره مفسدین اقتصادی و اختلاسگران اجرا بشه و حداقل یک نفر برای عبرت دیگر مسئولين دزد اعدام بشه بعد حق باشما آشغال کله هاست که فقط یه دهن گنده دارید و یه مغر کوچک زنگ زده که همه دغدغه شما شده حجاب و خودتون را به کوری و کری زدید این همه مشکلات کشور و قانون گریزی مسئولين و آقازاده را نمی بینید و البته منافع امثال شما در ندیدن و نفهمیدن هست

    • حرف حساب
      4

      اول اینکه شما که میدونید جدیدا به این نوع پوشش گیر میدن چرا با حساب کتاب نرفتید
      دوم و مهمتر اینکه اگه بهتون برخورده چرا تن به خرید مانتو و زنگ به خانواده برای آوردن مانتو و غیره دادید؟ اونجا رو ترک می‌کردید
      چرا نرفتید چون منافع شخصی تون اجازه نمیده
      سوما فقط شما اجازه ورود نداشتید؟ بقیه خانم ها با چادر رفتن؟
      امان از قشر پر مدعای ناز نازی

    • ناشناس
      0

      آی کیو جان کمترین مورد در مورد قانون حجاب هست که گیر می‌دهند و بیشتر موردها اول قاچاق و بعد دزدی هست

  • ناشناس
    9

    مقصر خود مدعوین بودند که با این اقدامات باز حاضر شده اند به داخل بروند!

  • فاطمه
    55

    خونه خاله که نیومدن میخانه هم که نیست به قول انگلیسی ها کلید پارتی هم که نبوده پس رعایت اخلاق و پوشش مناسب لازم بوده کار حراست درست بوده وگرنه همه با یه بطری مشروب وارد میشدن😂

    نظرات شما -
    • شک نکن
      7

      با مانتو فروشی بده بستون دارن

  • ناشناس
    28

    پزشک بودن مجوزی برای قانون گریزی و اختصاص امتیاز ویژه نیست. قانون و مقررات برای همه افراد جامعه یکسان است. اتقاقا از کسانی که تحصیلات بالاتری دارند انتظار درک بالاتر و احترام بیشتر به قوانین می رود.
    آن بنده خدای حراستی هم مامور اجرای قانون ابلاغی است، در حقیقت کارش همین است. شما که پزشک و تحصیل گرده دانشگاه هستید چطور به ضوابط و مقررات دانشگاه و جامعه واقف نیستید و با پوششی رفته اید که آن مامور بزرگوار حراست مجبور شده هم قانون را رعایت کند و هم سهل انگاری و مشکل پوشش نامناسب شما را محترمانه اصلاح کند تا جایی که به ناچار کت خود را تقدیم شما کرده است.
    اگر کسی از مراجعین و مدعوین به درد سر افتاده و مثلا یک پزشک متخصص یک میلیون(!) برای خرید مانتو مناسب هزینه کرده یا دیگری با خانواده تماس گرفته و با وجود ترافیک لباس مناسب برای ایشان آورده و خانواده هم به درد سر افتاده، مقصر کیست؟!
    اگر از ابتدا مدعوین محترم نسبت به رعایت مقررات و استفاده از پوشش مناسب مبادرت می کردند نه خودشان به دردسر می افتادند، نه خانواده را به زحمت می انداختند و نه برای مامورین حراست دانشگاه چالش و مزاحمت ایجاد می کردند!

  • حائری
    38

    اینقدر بی دینی کردید صدای همه را در آوردید شما ها که با امکانات دولتی تحصیل کردید لا ابالی برای چه ؟غر فر وخود نمایی برای چه؟ هواستان به دروس یا ارائه خدمت به مردم یاغیر از این موضوع دنبا ل می کنید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      تو مثلاً الگویی ، و حتما تو رعایت می‌کنی ،، چند ایه قران برات بگم که در مورد بستن تهمت ناروا به دیگران است

  • ناشناس
    4

    داره نزدیک میشه

  • ناشناس
    32

    مگه سالن مد بوده ویا پارتی
    مثلا اومدن کنگره که به اطلاعات پزشکی شون اضافه بشه .ولی ظاهرااومدن بهم خود نمایی کنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      نه!مسجد و امام زاده بوده بايد با چادر مى رفتن!

  • سعید
    12

    بعضی دکتر ها یا مشروب میخورن یا بی حجابند یا مشکل اخلاقی دارن
    مشکل از کجاست
    پول زیاد

  • ناشناس
    1

    خوب خریدی ، احتمالا یکبار مصرفه

  • سید حسین
    2

    ایکاش همه به قانون احترام میذاشتن

  • ناشناس
    2

    باید در دعوت نامه مینوشتن برای ورود فلان تیپ رو بزنید🤣🤣🤣🤣🤣🤣 مثلا مینوشتن تم شلوار گشاد و مانتوی دراز

  • ناشناس
    12

    افرین به حراست

  • ناشناس
    2

    وزیر بهداشت مکتبی و بی عرضه جوابگو باشه.. الته اونا هم میگن فرمایشات رو اجرا میکنن واین کار عرزشی است ..

  • م ق
    15

    درو د به شرف حراست دانشگاه شیر مادر حلالت کارت بیست بوده خدانگهدارت باشد تومصداق یک انساندباغیرت هستی دمت گرم میبوسم دستاتو من میبوسم ای بزرگوارکه قانون رارعایت کردی

  • ناشناس
    6

    تماما اونجا را ترک میکردن و اصلا مانتو نمیگرفتن اینقدر مطابق میل اینا نباید رفتار کرد که پرو بشن

  • ناشناس
    0

    علم پزشکی هم کم کم به قهقرا میره

  • ناشناس
    0

    جنبه ندارن

  • ناشناس
    3

    باید همشون کنگره رو تحریم میکردن و نمیرفتن .

  • حسن
    1

    دیروز می خواستم وارد نیروی انتظامی استان البرز واقع در میدان استاندارد کرج شوم. گفتند آستین کوتاه اجازه ورود ندارد. گفتم در جریان نبودم و جائی هم اعلام نکردید. و با التماس وگفتن از جای دور اومدم و دیگه نمی تونم بیام و.... اجازه ورود با منت شدم.... با مسئول ایثارگری کار داشتم گفتند نیامدن ... گفتم جاش چه کسی جوابگو است گفتند ایشون هم ماموریت هستند و غیر این دو نفر کسی جوابگو نیست !!! دقایقی که اونجا بودم تا کسی را پیدا کنم تا سوال من را جواب دهد دهها نفر مراجعه و بدون پاسخ برگشتند... سوال ساده من این است آستین کوتاه یک مرد بیشتر به وقت و اعتماد مردم و مراجعین ضربه می زند و یا دهها نفر با فحش و ناراحتی و نارضایتی و عصبانیت از آنجا خارج شدن و کسی و جایگزینی برای پاسخ به ارباب و رجوع نگذارشتن؟؟؟ .... همواره به دنبال فقط ظاهر سازی و ریا و چاپلوسی هستیم و به وقت و شان مردم هیچ ارزش و احترامی قائل نیستیم...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انحصار و تحریم داخلی اذیت و ازار های آسانی مردم این ها همه ضدیت های مختلف با مردم است که مسولین رده بالای کشوری از آن بی خبرند یا کاری نمی‌توانند بکنند نشان از قدرت بالای این بالا ها را سر مردم آورندگان است

  • ناشناس
    0

    ۱. چرا به مهمانها از قبل نگفتند.
    ۲. اگر هم نگفتند توی شرایطی که الان در کشور حاکم هست آیا نمی دانند چگونه بیایند؟
    که در دسر برای مدعوین و بر گذار کنندگان بوجود آوردند
    چقدر زحمت کشیدند

  • حسن
    2

    دیروز می خواستم وارد نیروی انتظامی استان البرز واقع در میدان استاندارد کرج شوم. گفتند آستین کوتاه اجازه ورود ندارد. گفتم در جریان نبودم و جائی هم اعلام نکردید. و با التماس وگفتن از جای دور اومدم و دیگه نمی تونم بیام و.... اجازه ورود با منت شدم.... با مسئول ایثارگری کار داشتم گفتند نیامدن ... گفتم جاش چه کسی جوابگو است گفتند ایشون هم ماموریت هستند و غیر این دو نفر کسی جوابگو نیست !!! دقایقی که اونجا بودم تا کسی را پیدا کنم تا سوال من را جواب دهد دهها نفر مراجعه و بدون پاسخ برگشتند... سوال ساده من این است آستین کوتاه یک مرد بیشتر به وقت و اعتماد مردم و مراجعین ضربه می زند و یا دهها نفر با فحش و ناراحتی و نارضایتی و عصبانیت از آنجا خارج شدن و کسی و جایگزینی برای پاسخ به ارباب و رجوع نگذارشتن؟؟؟ .... همواره به دنبال فقط ظاهر سازی و ریا و چاپلوسی هستیم و به وقت و شان مردم هیچ ارزش و احترامی قائل نیستیم...

  • حسین
    4

    موقعی اینجوری باهاشون رفتار می‌کردند باید نمیرفتند داخل اینا دیگه شورشو دراوردن یه عده که میگن حراست خوب کاری کرده مطمئن باش همینا از همه بدترن چون منافع دارن اینجور دفاع میکنن

  • ناشناس
    5

    حماقت کردین،باید همه مردو زن نگره رو ترک میکردین بی حرمتی هم حد داره

  • ناشناس
    4

    تف بر ذات بی غیرت مردان این حجاب اجباری خود تعرض به حقوق زنان است.
    خدا را شکر هر چی ادم متدین دیدیم فقط هیز تر و حرامی تر بودند.

  • ناشناس
    1

    همین شماهاهستیدکه نگاه پاک مردان روباظاهرخودنمایی وعشوه گری تون میدوزدیدوهزاران مردرواززنش دل زده می‌کنید تاچقدرخودنمایی وگناه وبی حیایی هرچه به این دکترابهامیدن وغرق پول میشن پرروترمیشن توامریکاوانگلیسم بری همین جورمعترض بشی آنچنان تودهنت میزنن که ندونی ازکجاخوردی واولش زندان وپروانه ی کسبتومیگیرنوباطل میکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب به همین علته که اکثر مردان طرفدار بیحجابان هستن
      چون بتونن زنان بیشتری رو با عشوه های زنانه ببینند
      اصلا هم مهم نیست زندگی یک خانم باوقار و خانواده دار از بین بره....

  • بهروز
    0

    دقیقا قوانین اسلام را اجرا کرده

  • ناشناس
    1

    یک میلیون و صد زیاده برات خانم دکتر؟! کلی کرایه دادم رفتم بازار کلی گشتم یه مانتو گرفتم دو و هفتصد! یدونه ساده ترش گرفتم یک و دویست! سر راهت به حا اینکه پول جریمه بی حجابی ازت بگیرن یه مانتو بهت فروختن! از خدات هم باشه!

  • 00
    0

    ادم قانون شکن باید باهاش برخورد بشه
    خواه پزشک باشه ، خواه روحانی یا مسئول

  • ناشناس
    1

    کاش به دزدای این مملکت هم اینقدر گیر می دادن،بعد میگن چرا پزشک ها مهاجرت میکنن،یه عده مغز پوسیده سیاست های جناب رئیس جمهور که مملکت رو به نابودی رسونده تایید میکنن،البته این تعریف و تمجیدها یا از روی نادانیه،یا مصلحت در نفهمیدنِ

  • فاطمه
    0

    به نظرم این دکتر ها هم وقتی اینجور افراد رو معاینه میکنن میتونن بگن که نمیتونن جراحی کنن و بهونه بیارن اونموقع تازه مامور حراست و دانشگاه و البته رئیس جمهور می‌فهمن که پزشکی که سال ها زحمت کشیده و به اینجا رسیده برای درمان بیماران نه اینکه یه مامور حراست بیاد بهش بگه پاچه شلوارت رو بکش پایین

  • ناشناس
    0

    من یک فرد بیسواد هستم اما این را می دانم با این کارها مردم وپزشکان و جوانان دل سرد ونامید میشونند وبه هر طریقی به فکر رفتن از کشور می کنند و ضرش رامردم عادی میکنند مانند دیگران وگشورهای دیگر باشید عمر زود می گذرد

  • محمد
    0

    وقتی پزشکان ما که سواد دارندبی قانونی می‌کنند وای بحال خانمهای بیسواد ویا کم سواد

  • روشنگر
    0

    حجاب بهانه نیست .مشکل تراشی نیست قانونه
    خودی وبیگانه هم نداله
    مگر شما به یک کشور خارجی میرید میتونید هر کاری که دلتون میخواد بکنید .چرا برای رفتن به کشورهای اروپایی از ترس پلیس وجریمه های انچنانی همه قوانینشونو از بر میکتید وهر روز دوره نیکتید تا یادتون نره
    .تو ایران قانون بی قانون ؟؟؟اصلا فکر کنید اینحا هم همون اروپاس .قوانینش لازم الجراس .تا بهتون فشار نیاد

  • روشنگر
    0

    اخی دوستمکن چقد ترسیده
    قشر پزشکها کشورو ترک میکنن؟ کجا میرن اونوقت
    اتن پزشتایی که میگن اساتید بسیار تراز اول هستن که تو وشورهای اروپایی برای کنگره ها دعوت میشن ومقاله ارائه میدن .که تعداد بسیار معدودی هستن وانایی که من دیدم بسیار هم وطن پرست .این دم دستیای کم سوادشونم برن اونجا پادویی وشوفری کنن مشکلی پیش نمیاد

  • روشنگر
    0

    نمیدونم چرا بعضیها میرن تو کشورهای دیگه هر چی بهشون بگن فقط میگن چشم .جرات نمیکنن بپرسن چرا؟؟
    اینجا تو کشور ما برای هر حرفی که بوی قانون بده شاخ وشونه میکشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها