مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان در گفتگو با «خبرفوری» توضیح داد:

ماجرای کمبود داروی وارفارین؛ سازمان غذاودارو مقصر است؟!

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: طبق آمار سازمان غذا و دارو، داروی وارفارین سال گذشته بیش از نیاز کشور وارد شد اما در داروخانه‌ها و جامعه شاهد کمبود وارفارین هستیم.

ماجرای کمبود داروی وارفارین؛ سازمان غذاودارو مقصر است؟!

احمدی در گفتگو با خبر فوری افزود: مشکلی که موجب می‌شود ما با کمبود مواجه شویم نوع توزیع است؛ سازمان غذا و دارو بیشتر طرفدار داروخانه‌های دولتی و هلال‌احمر است و همین امر باعث شده‌ ۱۶هزار داروخانه بخش خصوصی از این دارو محروم باشند.

وی بیان داشت: مردم‌ کمترین استفاده از این دارو را دارند و بیشتر سهمیه‌ها به داروخانه‌های دولتی داده می‌شود و چون تعداد این نوع داروخانه‌ها محدود است، از این داروخانه‌ها به بیرون نشر پیدا می‌کند.

احمدی اظهار داشت: مکاتبات متعددی در این خصوص با سازمان غذا و دارو داشتیم چرا که ما نباید داروخانه‌ای به اسم داروخانه دولتی و منتخب داشته‌باشیم و تمامی داروخانه‌ها منتخب هستند و اگر دارویی وارد می‌شود باید در تمامی داروخانه‌ها به طور متوازن توزیع شود.

وارفارین

گفتنی است، مخاطبان «خبرفوری» با ارسال پیام‌های متعددی اعلام کردند که برای تهیه یکی از مهمترین داروهای بیماران قلبی یعنی «وارفارین» دچار مشکل شده‌اند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • جاهد
    0

    داروی ای وی آی جی هم ندارند. با این تحریم ها مردم رو گرفتار کردند.داروخانه دولتی داروها رو فقط به آخوند بسیجی و افغانی میده.

  • ناشناس
    3

    امار سازی شده وگرنه که باید موجود باشد

  • khorsandi
    0

    من عمل قلب کردم و واقعا دوچار مشکل هستم و در انتها از بازار آزاد تهیه کردم و هر کسی نداره باید بمیره ...اگه مسئولین به زحمت نمی افتند یه اقدامی بکنند....

  • ناشناس
    0

    باغ ازگل به سلامت مردم کیلو چند ؟!

  • فرزندایران
    0

    خوب پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی برای اهداف بشر دوستانه میتونه فقط مصرف بشه . در مقابل همون پول از این داروهای کمیاب وارد کشور کنند و به دست مصرف کننده های محترم برسه .
    واقعا یک کار بلد نیست تو کابینه دولت سیزدهم...

  • ناشناس
    0

    مسیولین دولت سیزدهم هیچ توجهی به کمبود داروی وارفارین نمیکنن. این یک ناکارآمدی فضاحت باره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها