تقاضای کمک مالی فیلسوف ایرانی از ایرانیان برای نجات جوان شهرکردی از قصاص چشم/ افزایش خشونت ها به نفع ایران نیست

افزایش این خشونت ها به هیچ وجه به نفع کشور نیست، لذا من به همه عزیزانم، و همه کسانی که قلبشان برای این کشور و برای این ملت می تپد، استدعا دارم با هر گونه گرایش فکری و اجتماعی به این کمپین بپیوندند.

تقاضای کمک مالی فیلسوف ایرانی از ایرانیان برای نجات جوان شهرکردی از قصاص چشم/ افزایش خشونت ها به نفع ایران نیست

بیژن عبدالکریمی فیلسوف نیک اندیش ایرانی و مسلمان، با انتشار پیامی صوتی و تصویری در کانال تلگرامی خود، خواهان پیوستن مردم ایران، به کمپین ضد خشونت جمع آوری کمک های مردمی برای جلوگیری از قصاص چشم چپ یک جوان ایرانی شهرکردی شد. او گفته: «افزایش خشونت ها به هیچ وجه به نفع کشور نیست، لذا من به همه عزیزانم، و همه کسانی که قلبشان برای این کشور و برای این ملت می تپد، استدعا دارم با هر گونه گرایش فکری و اجتماعی به این کمپین بپیوندند تا شاید بتوانیم از اجرای این حکم قصاص ممانعت به عمل بیاوریم و این جوان را نجات بدهیم و همچنین به سرهنگ کشور هم کمک بکنیم.»

او در پیامی که به همین مناسبت صادر کرد، ابتدا سال نو و عید فطر را به همه هموطنان و مسلمانان ایرانی اش با هر گونه گرایش فکری، مذهبی، و از هر قوم و دیاری تبریک و در ادامه گفت: «در حوادث دیماه سال ۱۳۹۶ کشور یک شرایط ملتهبی داشت، در شهرکرد، یکی از جوانان این دیار، در سن ۲۴ سالگی تحت تاثیر فضای اجتماعی قرار گرفت، و به دلیل اعتراض به تورم و گرانی، بیکاری، در پاره ای از اعتراضات خیابانی شرکت کرد. امری که به طور کامل قابل فهم و قابل توجیه است. در این شرایط او سنگی را پرتاب کرده و سنگ مذکور به چشم یک سرهنگ نیروی انتظامی ، اصابت می کند و چشم ایشان کور می شود. فردی که جزو جانبازان جبهه جنگ بود. حال به حکم دادگاه کیفری شعبه یک دادگستری چهارمحال و بختیاری قرار است این جوان قصاص و چشم چپ او کور شود.»

او در ادامه گفت: «بعضی از دوستان از من خواستند اگر ممکن است کمپینی راه اندازی کنیم، و مبلغی را برای تامین دیه چشم جمع آوری کنیم، تا هم بتواند آن سرهنگ نیروی انتظامی کشور، به درمان چشم خود بپردازد، البته چشم بر نمی گردد، اما بتوانند پروتزی بگذارند، و این امر یک مقدار به زندگی شان سامان ببخشد، و هم این جوان را از کورشدن چشم اش نجات بدهد. و به این ترتیب خشونت را از این دیار بزداییم و کاهش بدهیم.»

این استاد دانشگاه در پیام خود خطاب به مردم تاکید کرده است: «افزایش این خشونت ها به هیچ وجه به نفع کشور نیست، لذا من به همه عزیزانم، و همه کسانی که قلبشان برای این کشور و برای این ملت می تپد، استدعا دارم با هر گونه گرایش فکری و اجتماعی به این کمپین بپیوندند تا شاید بتوانیم از اجرای حکم قصاص ممانعت به عمل بیاوریم و این جوان را نجات بدهیم و همچنین به سرهنگ کشور هم کمک بکنیم.» شماره کارت بانکی دکتر بیژن عبدالکریمی به این شرح اعلام شده است: ۵۰۲۹۳۸۱۰۳۶۳۷۶۴۸۱

لازم به ذکر است که عبدالکریمی کارزار دعوت به حمایت از کمپین جمع‌آوری مبلغ دیه برای جوان شهرکردی در اینترنت نیز ترتیب داده است. 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    ملت درخواب بهشت وحوریان هستند. چقدراعقاید ساده لوحانه است

  • بهنام
    6

    غلط کرد با سنگ چشم سرهنگ کشور را کور کرد ، حال باید سزایش را ببیند . در آمریکا اگر بود
    همکاران آن پلیس او را درجا خلاص می‌کردند و پایش به دادگاه باز نمی‌شد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها