به دلیل قیمت بسیار پایین

سوئیس به دنبال قانونی کردن کوکائین!

سوئیس پس از اعتراف به اینکه در جنگ با مواد مخدر شکست خورده، در حال بررسی قانونی کردن کوکائین است.

سوئیس به دنبال قانونی کردن کوکائین!

به نقل از تلگراف، این کشور در حال بررسی یک طرح آزمایشی برای اجازه فروش مواد مخدر کلاس A برای استفاده تفریحی است، رویکردی که تصور می‌شود برای اولین بار در جهان رقم بخورد.

بنا بر اندازه گیری میزان مواد مخدر غیرقانونی و متابولیت های آنها در فاضلاب شهرهای اروپایی، سوئیس یکی از بالاترین سطوح مصرف کوکائین را در اروپا دارد، و سه شهر زوریخ، بازل و ژنو از این حیث در بین ۱۰ شهر این قاره با بیشترین میزان مصرف قرار دارند.

بر اساس آمار مرکز اعتیاد سوئیس، قیمت کوکائین در پنج سال گذشته در این کشور به نصف کاهش یافته و مصرف آن در حال افزایش است. برخی از سیاستمداران و کارشناسان از ممنوعیت های کامل به عنوان ابزاری ناکارآمد برای مقابله با این بحران انتقاد کرده اند.

فرانک زوبل، معاون مدیر مرکز اعتیاد سوئیس گفت: «ما در حال حاضر کوکائین زیادی در کشور داریم، که ارزان‌ترین قیمت و بالاترین کیفیتی است که تاکنون دیده‌ایم.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • رابی
    12

    یک سوم پول‌های دنیا در سوئیس انباشت شده است.حتی پول های مافیا و دیکتاتور ها.سهام دار و مالک اکثر بانک های سوئیسی یهودی ها و سرمایه دارهای فاسد هستند.کشور سوئیس بر اساس روابط اداره می شود نه ظوابط. این کشور دارای یکی از کثیف ترین سیستم های پولشویی و فساد مالی در جهان است.بالاترین میزان مصرف مواد مخدر در اروپا متعلق به جوانان سوئیسی است.سوئیس کشوری کوچک است اما یک روسپی خانه بزرگ است. از آنجایی که سیستم در سوئیس فاسد است برای اینکه مردم این کشور بر ضد سرمایه داران و مافیای بانکی قیام نکنند ،آنها را با الکل و مواد مخدر و فحشا آلوده کرده اند.به قول یکی از دوستان ایتالیایی از هر سه نفر سوئیسی یکی مست ،دومی نئشه و سومی دیوانه است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      آفرین که حقیقت رو گفتی.کشور سوییس رو تو دنیا یکجوری به مردم نشون دادن که همه چیش بهشته.از طبیعتش که واقعا هست تا مردم و فرهنگ ئ محصوصا سیستم بانکداری سالم و امنش.به جز طبیعتش که بهشت هست، بقیع چیزهاش دقیقا برعکس چیزی هست که نشون دادن.فاسدترین سیستم بانکی رو داره.برای اینکه پول های آدم ها و گروه های فاسد در دنیا امن بمونه، کشورهای بزرگ باعث شدن که این کشور از این لحاظ امن بشه و در نظر مردم جهان پاک جلوه داده بشه.کلا کشورهای اروپایی از نظر فساد رتبه اول دنیا رو دارن ولی در ظاهر چیز دیگری نشون دادن.

    • ناشناس
      4

      فکر میکردم تو ذاتا یه یهودی هستی که چاره ای نداری جز اینکه از اسرائیل حمایت کنی الان متوجه شدم که نه تو کلا بیماری. اگه دستت برسه همین الان با کله میری سویس . کسی که بویی از شرافت نبرده بایدم جز خودش همه رو عوضی ببینه.
      یه جور سویس رو تحلیل کردی کسی ندونه فکر می‌کنه تمام عمرت تحلیل گر مسائل سویس بودی .
      فقط برای تنویر مخاطب عرض کنم که سویس تنها کشور جهانه که قبل از تصویب قوانین همه پرسی برگزار می‌کنه.
      چرت و پرتابی رو هم که رابی نوشته بریزید دور .

    • رابی
      7

      به ناشناس
      بیمار امثال شماها است که مرغ همسایه را غاز می بینید.بهتر است بدانی که زنان در ایران قبل از کشور سوئیس حق شرکت در انتخابات را به دست آوردند.بله در کشور سوئیس انتخابات مستقیم وجود دارد ولی کسی نمی تواند در مورد سیستم فاسد بانکی سوئیس نظر بده و اطلاعات مشتریان بانک ها در این کشور محرمانه است.اگر یک کارمند بانک اطلاعات مشتری حتی اگر دیکتاتور و جنایتکار باشد را افشا کند با زندان بلند مدت و جریمه سنگین مواجه خواهد شد.
      در ضمن در سوئیس چهار زبان و قوم وجود دارد .آلمانی، فرانسوی ،ایتالیایی و رمانش. در انتخابات همیشه آلمانی زبان ها که اکثریت سوئیس هستند پیروز می شوند و وضعیت مالی کانتون های آلمانی زبان از سایر جاها بهتر است که همیشه بین آلمانی زبان ها و فرانسوی زبان ها اختلاف وجود دارد و همدیگر را مسخره می کنند.
      در ضمن فاصله طبقاتی در سوئیس بسیار زیاد است و اکثریت مردم این کشور اجاره نشین هستند .

    • ناشناس
      3

      در ضمن سویس دارای طبیعت زیبا و دریاچه های خیره کننده و صاحب صنایع دقیق و حساس است . در ضمن تنها کشور بی طرف جهان است .
      در ضمن دومین تولید کننده عمده محصولات لبنی جهان است .
      در ضمن بعد از آلمان ثروتمند ترین کشور اروپاییه
      در ضمن در آمد گردشگری سویس با جمع درآمد گردشگری هند و چین و روسیه برابری میکند
      در ضمن بمیر

    • هادی
      1

      کاملا موافقم با این نظرت

  • علیرضاامینی
    2

    بی بندوباری وروسپی گری فقط درکشورهای فقراست که به مردم خودشون ظلم میکنند وبه ناچاردر اثرفقر فحشاو بزهکاریهای دیگربوجود می آید اولا کشور سوسیس بالاترین میزان ثروت رادر جهان دارد وسازمان جهانی پول فقط سوسیس راانتخاب کرده برای نگهداشتن پشتوانه های پول کشورهاوحتی حسابهای کلان افراد ثروتمندجهان اگر مشکلی داشتند مطمعنااین کشور راتابه حال عوض کرده بودند پولشویی فقط مختص کشورهای تحریم شده است که به aetf جهانی اعتقادی ندارندبالاترین میزان پولشویی رادر مراکز خیریه انجام میدهند که درگاه آمدورفت پولش مشخص نیست سویس نیازی پولشویی نداردچون اینقدرثروت درآن انباشته شده که حتی وقتی برای کارهای وقتگیر ندارند.......

  • ناشناس
    3

    به این می گویند احترام به خواست مردم

  • علیرضا
    2

    آقای رابی حالا چی رومیخوای ثابت کنی توخودتم موضعت مشخص نیست هنوز به طبل کدوم حزب میکوبی یکبار میشی براندازحکومت یهوی رنگ عوض عوض میکنی با چهارتا مقاله خواندن که نمیتونی بگی سیاست بین المللت کامله یانکنه میخوای بگی اونجازندگی کردی پس چرا اینجایی یه چرتی رو پرونده خودت بزن فعلا ببین کدوم طرفی هستی ...مامردم ایران همه باهوش وزرنگیم...افسوس که چون بوقلمو رنگ به رنگیم

  • ناشناس
    1

    امیدوارم در سوئیس کشت خشخاش و فروش تریاک هم قانونی شود/ بدون شک خشخاشی که در مزارع اروپا به عمل اید طعم دیگری دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اگر تریاک در امریکا و کانادا و اروپا تولید شود. ان قدر بسته بندی اش جالب است و خدمات همراهش هست که هر گرمش چند میلیون قیمتش می شود/ بسته بندی تریاک در سوییس مانند گران ترین شکلات های جهان می شود

    • ناشناس
      0

      تریاک آلپ، آرامبخش، ضد دیابت، ضد اضطراب، موثر در تمرکز برای افرادی که نیاز به تفکر عمیق در مورد مسائل فوق راهبردی دارند، ضد سرطان، ضد چربی، خوش فرم کننده شکم، سرشار از انتی اکسیدان، عطر خاص کوههای الپ، خوش رنگ کننده دندانها و پوست صورت و ....

  • ناشناس
    1

    امیدوارم که با تمهیداتی که مردم و دولت های کشورهای اروپایی و امریکا و کانادا و استرالیا قائل شوند. بازار تریاک جهان از دست افغانستان خارج شود و برای تریاک افغانستان در جهان پشیزی ندهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها