وزیر علوم خبر داد

سوم مهرماه؛ آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها

وزیر علوم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها را سوم مهرماه اعلام کرد و از حضور ورودی‌های جدید در دانشگاه‌ها در هفته سوم مهرماه خبر داد.

سوم مهرماه؛ آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها

محمدعلی زلفی گل در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جمع خبرنگاران درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه اول مهرماه تعطیل است آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهرماه خواهد بود.

وی افزود: این تاریخ برای وروردی‌های جدید دوره کارشناسی و دانشجو معلمانی که از سوی آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند و مصاحبه‌های علمی و گزینش دارند، فرق می‌کند، زیرا باید فرصتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا این روند طی شود.

وزیر علوم تاکید کرد:، چون امسال آزمون پذیرش دانشجویان به صورت دو نوبت برگزار شد و برای اولین بار تاثیرقطعی معدل را داشتیم و این اطلاعات با کمی تاخیر از آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شد، بالاجبار در خدمت ورودی‌های جدید از هفته سوم مهرماه خواهیم بود.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: در سال گذشته و بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا برخی ساختار‌ها آسیب دیده بود. برخی از خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده بودند و آزمایشگاه‌ها، سلف سروریس‌ها و سالن‌های ورزشی دچار مشکلاتی شده بودند.

وزیر علوم ادامه داد: ارتباطات دانشجویان با کانون‌های فرهنگی، گروه‌ها، انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی و برنامه‌های فوق برنامه قطع شده بود که خوشبختاته با تجربه‌ای که از سال گذشته کسب شده در سال جدید ترمیم خواهد شد. فوق برنامه‌هایی پیش بینی شده و در سال جدید سعی می‌کنیم یک برنامه جامع آموزشی، پژوهشی، هنری و فرهنگی را داشته باشیم. سعی می‌کنیم علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و علمی برای ۸۵ ساعت اوقات فراغت دانشجویان مان هم برنامه‌های متنوعی داشته باشیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها