تحصن و تجمع غیر قانونی با درخواست واریز پول برای مصرف با مقصد ناشناس/ برای وضعیت حجاب تحصن کرده‌ایم؛ پول واریز کنید!

افرادی که این تجمع و یا به قولی تحصن را تدارک دیده‌اند تصورشان از یک مطالبه عمومی جمع کردن پول برای هزینه کرد در چه زمینه‌ای است؟ آیا منشا پول‌های واریزی و محل خرج کرد آن مشخص شده است؟

تحصن و تجمع غیر قانونی با درخواست واریز پول برای مصرف با مقصد ناشناس/ برای وضعیت حجاب تحصن کرده‌ایم؛ پول واریز کنید!

تجمع عده‌ای معترض به بی‌حجابی در جامعه در مقابل ساختمان دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه در روزهای گذشته حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشته است.

مطالبه از مسئولین برای اجرای قانون، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری امری کاملا پسندیده و مورد انتظار از یک جامعه اسلامی پویاست، اما متاسفانه تجمع اخیری که در مقابل دفتر ارتباط مردمی قوه قضاییه شکل گرفت، خود به نمادی از بی‌قانونی و قانون‌گریزی تبدیل شد. 

این افراد علاوه بر اینکه برای تجمع خود مجوز قانونی نداشتند با پهن کردن فرش در معابر و بستن محل عبور و مرور مردم، موجب مزاحمت برای رفت و آمد شهری و اخلال در کار مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه شده بودند.

آنطور که قوه قضاییه روایت کرده است، مسئولان این مرکز بارها به میان تجمع کنندگان رفتند و از آن‌ها درخواست کردند تا با فرستادن نماینده‌ای به دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه مطالبات خود را مطرح کنند و حتی به آن‌ها پیشنهاد شد تا با رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه دیدار کنند؛ پیشنهاداتی که هیچ کدام از سوی تجمع کنندگان پذیرفته نشد و به اقدام غیر قانونی خود دادند تا اینکه ماموران نیروی انتظامی برای برقرار نظم مجبور به مداخله شدند. 

به جهت اخلال چند روزه در رفت و آمد شهروندان و برهم زدن نظم شهری، پلیس با برخی تجمع کنندگان برخورد کرد و چند نفر از آن ها که در برابر قانون مقاومت می‌کردند، بازداشت شدند که فردای همان روز آزاد شدند.

در فیلمی هم که امروز از حضور ماموران نیروی انتظامی در محل تجمع منتشر شده دیده میشود که ابتدا مامورین از تجمع کنندگان درخواست میکنند تا به تجمع خود پایان دهند، اما برخی از افراد حاضر به مامورین حمله‌ور می‌شوند و به آن‌ها توهین و ناسزا می‌گویند. حتی یکی از خانم‌های حاضر در تجمع شئونات اسلامی را رعایت نکرده و با ماموران درگیر می‌شود!

تجمع غیر قانونی اخیر مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه، حتی با انتقاد دبیر ستاد امر به معروف نیز همراه شد. محمدحسین طاهری آکردی اخیرا در سخنانی با اشاره به این تجمع گفت: «تشکل‌ها و مردم نباید بدون مجوز و خارج از قواعد قانونی، مطالبه‌گری کنند، زیرا این امر سبب بی نظمی و هرج و مرج خواهد شد.»

تحصن با جمع آوری کمک‌های نقدی!

اما نکته عجیبی که اخیرا در کانال های مجازی دست به دست می‌شود، درخواست پرداخت پول برای کمک به «تحصن‌کنندگان» است؛ در کانال‌های حامی این تجمع غیر قانونی، با ارائه شماره حساب از مردم خواسته شده است برای برپایی آن پول واریز کنند! اقدامی که صدای خیلی‌ها را در آورده است. 

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به جمع آوری پول از سوی برگزارکنندگان تجمع نوشته است: جریان جمع آوری کمک مالی چیه؟!!! چهارتا متحصن مردمی مگه چقدر خرج دارند که بابتش پول جمع می کنید؟!!! آیا بهتر نیست شفافیتی که مدام از مردم مطالبه می‌کنید را در حساب و کتاب‌هایتان برای مردم پیاده سازی کنید؟!!! 

در پی انتشار مطالب انتقادی از جمع آوری پول از سوی برگزارکنندگان تجمع انتقادی علیه قوه قضاییه، برخی افراد به منتقدان حمله کرده و توهین و ناسزا نثار آن‌ها می‌کنند. 

جماعتی که ادعای مطالبه‌گری دارند و اجرای قانون را از مسئولین مطالبه می‌کنند، خود نه تنها به قانون پایبند بلکه، حاضر به شفاف‌سازی هزینه‌‌ مبالغی که از مردم به بهانه تجمع علیه بی‌حجابی‌ دریافت کردند نیستند!

آیا واقعا برای تجمع برای مطالبه‌‎گری ناشی از دغدغه فردی و اجتماعی نیاز به جمع آوری پول با تبلیغ رسمی در کانال‌های وابسته به تجمع کنندگان است؟ افرادی که این تجمع و یا به قولی تحصن را تدارک دیده‌اند تصورشان از یک مطالبه عمومی جمع کردن پول برای هزینه کرد در چه زمینه‌ای است؟ آیا منشا پول‌های واریزی و محل خرج کرد آن مشخص شده است؟ چرا باید برای یک مطالبه که همه افراد حاضر در آن به قول خودشان دغدغه و دل مشغولی وضعیت حجاب در جامعه را دارند پول جمع آوری شود؟ ترتیب دهندگان این تجمع ایا اسنادی برای محل خرج کرد پول جمع آوری شده دارند؟

تحصن و تجمع غیر قانونی با درخواست واریز پول برای مصرف با مقصد ناشناس/ برای وضعیت حجاب تحصن کرده‌ایم؛ پول واریز کنید!

 

منبع: روزپلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • رابی
    0

    اگر پول میدن ما هم برویم به اونها بپیوندیم.

  • ناشناس
    0

    دزدی که نسیم را بدزدد شاه دزد است..

  • علی
    0

    همه جا پای پول وسطه-بدبختها

  • ناشناس
    0

    چرا ما رو خبر نکردید ما هم بیاییم تظاهرات. یه چیزی هم گیر ما بیاد😑 تک خور ها

  • ناشناس
    0

    پول برای خرید سادیس و کیک کم اومده....

  • بسیجی
    0

    مرد حسابی هر ساندیس کوچک شده ۱۵ هزار تومن.نفری ۱۰ بخوریم و ببریم میشه ۱۵۰.حالا صف ۱۰ کیلومتری رو حساب کن میشه ۱۵۰ میلیارد.خوب این پول باید از یه جایی تامین بشه

  • ناشناس
    0

    حجاب هم شده نان دونی بعضی ها که لقمه حرام می‌خورند.

  • محمد
    0

    ساندیس گرون شده ولی متاسفانه کفگیر خورده ته دیگ عرزشی خان خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها