میزان اعتماد مردم جهان به پلیس‌های کشورشان چقدر است؟/ اوضاع وخیم مدعیان دموکراسی و حاکمیت تراز!

موسسه گالوپ از قدیمی‌ترین موسسه‌های نظرسنجی در جهان، چندی پیش مطالعاتی درباره میزان اعتماد مردم جهان به پلیس کشورشان انجام داد.

میزان اعتماد مردم جهان به پلیس‌های کشورشان چقدر است؟/ اوضاع وخیم مدعیان دموکراسی و حاکمیت تراز!

این مطالعه شامل ۱۲۲ کشور می‌شد و رتبه‌ی نخست این رده بندی به کشور سنگاپور تعلق گرفته است.

نکته قابل توجه اما رتبه نه چندان مناسب کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه در این رده‌بندی است. پلیس فرانسه رتبه ۳۱ را دارد‌. رتبه‌ای که بنظر می‌رسد اکنون تحت شعاع وضعیت تبعیض‌نژادی کاهش بیشتری یافته و این اعتماد ممکن است بیش از این نیز کاهش یابد. آمریکا نیز رتبه ۴۱ را به خود اختصاص داده است؛ رتبه‌ای که با در نظر گرفتن دهه‌ها پروپاگاندای بی‌وقفه آمریکا برای نیروی پلیس‌ش عجیب بنظر می‌رسد!

پس از سر ریز شدن جمعیت مهاجر به کشورهای غربی‌ و عدم رعایت عدالت توسط حاکمیت در قبال این افراد و همچنین تبعیض‌های نهادینه علیه اقشاری همچون سیاهان، اعتماد مردم کشورهای غربی‌ به نیروی پلیس کاهش یافته است. اتفاقی که می‌تواند منجر به افزایش هرج و مرج و آشوب‌های اجتماعی بشود.

1

2

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    2

    ما از پلیس ایران راضی نیستیم و پلیس ما طرفدار حکومت هست بر علیه مردم

  • ناشناس
    0

    ایران تو رده بندی نبوده ؟فرانسه وامریکا چیز بد ندیدند .

  • رابی
    1

    ایران حتی ته جدول هم جا نمی گیرد.

  • داد
    0

    چرا نامی از پلیس ایران که باید بالاتر از سنگاپور قرار می گرفت ، وجود ندارد کلآ ما در همه امور مقام اول را داریم و بقول حسن عباسی میخواهیم بزودی امریکا هم را زیر پرچم اسلام ببریم تا مردم آنجا هم بتوانند مانند ما ،همگی به بهشت بروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها