طرح دارویی دولت باعث شده داروی نسخه ای گران تر از آزاد باشد

از عجایب طرح جدید دولت موسوم به «دارویار» برای کاستن از هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران این است که در مواقعی یک داروی خارج از پوشش بیمه با درج در نسخه الکترونیکی هزینه بیشتری نسبت به همان دارو بدون نسخه پزشک دارد!

طرح دارویی دولت باعث شده داروی نسخه ای گران تر از آزاد باشد

بسیاری از داروها در زمان حاضر تحت پوشش بیمه نیستند و هنگامی که پزشک یک داروی خاص (شربت معده آلومینیوم ام‌جی‌اس) را در نسخه الکترونیکی ثبت می‌کند بیمار به زعم آنکه این دارو تحت پوشش بیمه است به داروخانه مراجعه می‌کند تا دارو را تهیه کند.

اما بعد از انتظار طولانی مدت در صف و پرداخت هزینه متوجه می‌شود که اولاً این دارو تحت پوشش بیمه نیست و ثانیاً اگر این دارو را خارج از بیمه تهیه می‌کرد ارزان‌تر درمی‌آمد! توضیح اینکه چون در هنگام تهیه داروهای خارج از پوشش بیمه و ثبت شده در نسخه الکترونیکی حق فنی داروخانه نیز به قیمت دارو اضافه می‌شود لذا داروی آزاد با نسخه پزشک گران‌تر از همان دارو بدون نسخه است!

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    2

    مقصر اصلی دولت قبل است 🤫🤫🤫🤫

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      0

      جناب ناشناس گیر دادید به روحانی روحانی پارسال رفت کم ساندیس بخور

  • ناشناس
    0

    دولت کیست.. یک سری انسانهای بدوی و بیسواد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه بی سوادند چرا یک مورد به ضرر خودشون کار نمیکنند ؟نه عزیزم پدر سوخته اند .

  • ناشناس
    0

    وزارت بهداشت در این دوره به تمام معنی نابود شد. تو زنجان عملا رئیس دانشگاه یک فوق دیپلم حشره شناسی با 36 سال سابقه ماله کشی هست

  • دانیال
    0

    دولت بی کفایت و نوکر انگلیس

  • مهرداد سربندی
    0

    مگه مردم مرض دارند که مریض می شن. آخه چه معنا داره که مردم مریض می شن و هی دارو می خورند. والله دولت خیلی دولت با دین و ایمانیه که فقط دارو را گران می کنه . اگه رئیس این دولت از آتش به اختیاران کهنه کار یا ذوالنوریان مسلح بود که تا حالا چند تا از این مردم مریض را هم به جرم تمارض اعدام می کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باید خون گریست از بی‌سوادان

  • ناشناس
    0

    ما متوجه نشدیم این بیمه های درمانی پایه در رژیم گذشته برای چه به وجود آمده اند؟! به وجود آمده اند در ازای دریافت حق بیمه ماهانه از بیمه شده به او ۱۰۰٪ خدمات درمانی و دارویی رایگان ارائه دهند یا پس از انقلاب جیب مردم بینوا را بچاپند؟!!!

  • دومان
    0

    کل تاریخ به اینها یک حکومت بدهکار بود که هیچ تپه ای سالم نزاشتن ...
    ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

  • ناشناس
    0

    هدف جراحان ناشی همین بوده دیگه

  • ناشناس
    0

    داروخیلی گران بدست بیمار میرسد .بخدای احد وواحد رئیسی تمام صحبتهایش مملو از دروغ ونیرنگ ؛طرح های آبکی وزارتخونه اش همه اش دروغ وشما هرچه گفت برعکس کنید .این دولت خدا را گواه میگیرم هیچ برنامه ایی ندارد وهرکس باور کند یا نادان است ویا دنبال رو یک گروه اقلیت خاص هست که همه چیز را گل وبلبل میدانند .شما همه دیدید که یک مراسم رابعین تبلیغ کردند وهمه راهی آنطرف مرز شدند ولی میدانید که آنطرف چه خبرست .برنامه دولت شبیه به این قافله ایی بی برنامه است که براه انداختند فقط پیر وجوان وکودکان را مورد اذیت قرار دادند براینکه پیش بینی هیچی را ننموده بودند .درزمینه دارو،اشتغال، مسکن، ازدواج وغیره همینطوره درد آور تر اینکه اینها معتقدند ما کارآمدترین اشخاص درمیان میلیونها نفر هستیم وبقیه نادان هستند .

  • ناشناس
    0

    جالبه پیام ها را که میخونی ادم از نا اگاهی بعضی ها و کثافت بازی خبر نگارها حالش بهم میخوره این مشکلی هست که قبلا هم بوده ربطی به دارویار نداره بلکه ربطش به نسخه الکترونیکی هست و ربطی به این دولت وان دولت نداره بلکه شیطنت خبرنگار هست که اینطور وانمود کرده

  • ناشناس
    0

    برا من پیش اومده دو قطره چشم کلا ۱۰ هزار تومن بود ولی با ای قرتی بازیهای دولت و ...۲۲ تومن بم دادن اونم با منت و ...البته مراقب باشید برخی دارو خونه ها هم خیلی عوضی تشریف دادن و الکی میگن تاریخ بیمت سر اومده و ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها