آیا شیشه قابل ترک است؟

شیشه یکی از مواد مخدریست که به عقیده بسیاری از کارشناسان قابل ترک کردن نیست.

آیا شیشه قابل ترک است؟

به گزارش خبر فوری ، یکی از تصوراتی که موجب سوق داده شدن افراد به شیشه می شود این است که شیشه مخدر نیست و به راحتی ترک می شود. همین تصور بوده که موجب شده حتی در برخی ورزشگاه ها و به منظور کاهش وزن از این ماده محرک استفاده شود. اما این که این ماده چون مخدر نیست ،کسی که به آن اعتیاد پیدا کرد به راحتی می تواند وابستگی اش را کم کند، اشتباهی بزرگ است. شیشه یک ماده محرک اعتیادآور است که بر خلاف تصور عامه، وابستگی شدید ایجاد می کند و عوارض متعددی هم دارد. این ماده به چهار صورت کشیدنی، استفاده از طریق بینی، خوردنی یا تزریق ممکن است مورد سوء مصرف قرار گیرد. برای کشیدن آن از پایپی شیشه ای که مخصوص اینکار است، لامپ، چراغ خودرو و .... استفاده می کنند.

شیشه و کراک ممکن است در کوتاه‌مدت باعث مسمومیت شدید و مرگ و میر شود و هم مصرف متمادی و درازمدت ‌آن باعث اعتیاد و تخریب نسوج و بافت‌ها شود، از بینی که از طریق آن استنشاق می‌شود گرفته تا اعصاب مرکزی و محیطی. به تدریج روی روان و همه اعضای بدن فرد اثر می‌گذارد.

اگر بخواهیم درباره مسمومیت این ماده مخدر بگوییم باید اعلام کنیم که ممکن است در کوتاه‌مدت باعث مسمومیت شدید و مرگ و میر شود و هم مصرف متمادی و درازمدت ‌آن باعث اعتیاد و تخریب نسوج و بافت‌ها شود، از بینی که از طریق آن استنشاق می‌شود گرفته تا اعصاب مرکزی و محیطی. به تدریج روی روان و همه اعضای بدن فرد اثر می‌گذارد.

برای ترک اعتیاد به شیشه اما باید چه کرد؟ شانس خیلی کمی دارد، یعنی به هر حال اگر همکاری خود بیمار و اطرافیانش در یک مرکز مجهز پزشکی باشد که به صورت کار تیمی کار کنند، یعنی متخصص روانپزشکی، روانشناسی، سم‌شناسی، داخلی، اعصاب ‌و مددکار اجتماعی با هم کار کنند، این شانس وجود دارد. ولی در عین حال امکان برگشت به مصرف مواد هم وجود دارد. ترک واقعی و دائم خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد، مخصوصاً که این امکانات معمولاً فراهم نیست و اگر به فرض هم فراهم شود، امکان اینکه دائم و پایدار بماند فوق‌العاده نادر است.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • یه ادم بدبخت
    0

    سلام چرابایدشیشه اینقدرراحت به دست جوانهای مابرسه تومحله ما خیلی هاشیشه میفروشنداماکسی به کسی نیست

    نظرات شما -
    • یک معترض به دولت بی خیال
      0

      با این که می دونن یک معتاد شیشه ای چقدر خطرناکه چرا تا حالا هیچکس فکری نکرده قربان همون خارج بشم که ماشرو وسط پیشونیشون می گیره قبل از اینکه اونا باقیرو هدف بگیرن ایا درسته که از ترس یک زنجیری نتونیم از خونه بریم بیرون نتونیم یک آب خوش بخوریم

  • رضا رضایی
    1

    من میخاحم شیشه رو ترک کنم لتفن رحنمایی کونین

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      خیلی راحته به شرطی که ازته دلت بخوای ترک کنی

    • ahad
      0

      خیلی راحت میتونی فقط کافیه بهش فکر نکنی بنظرم شیشه راحترین مواد مخدری هس ترکش بدن درد نداره خماریش خوابه میتونی باور کن من شاهد خیلیا بودم ترک کردن شیشه رو به خودت ایمان داشته باش همین

    • رهرا
      1

      اگه کسی بخادشیشه روترک کنه بایدچکارکنه حتماباایدبره کمپ

  • جاویذ ارین
    0

    ایالت مافیای دولتی تولیدکننده این مخدر است

  • علیرضا
    0

    آیا قانون نمیتونه جلو وارد کردن شیشه را بگیرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها