از کجا بفهمیم امام زمان دوستمان دارد؟

از کجا بفهمیم امام زمان دوستمان دارد؟
امام، شیعیانی را بیشتر دوست دارد كه می‌ كوشند افرادی صالح و با معنویت باشند. با رعایت موارد زیر، می‌ توان به دوستی فهمید امام زمان دوستمان دارد یانه؟

پاسخ:

باید بدانیم كه امام، پدری مهربان و برادری دلسوز است، امام همه شیعیان را دوست دارد و برای هدایت و سعادت آنها دعا و تلاش می‌ كند. البته در این میان شیعیانی را بیشتر دوست دارد كه می‌ كوشند افرادی صالح و با معنویت باشند. با رعایت موارد زیر، می‌ توان به دوستی آن حضرت امید داشت:

1. در مقام علم و عقیده هر روز بر معرفت دینی خود بیفزاییم و در جلسات سخنرانی و علمی شركت كنیم و در شناخت مقام امامت و شخص امام زمان(ع) (با مطالعات فراوان) كوشا باشیم.

2. در مقام عمل اولین چیز انجام دادن واجبات و ترك گناه و معصیت است. ارتكاب معصیت در محضر امام زمان(ع) باعث آزرده شدن دل ایشان می‌ شود و وقتی پرونده اعمال به محضر ایشان برده می‌ شود، از ما دلگیر می‌ گردد.

قدم دوم انجام وظیفه است، بهترین راه نزدیكی به آن حضرت و جلب رضایت ایشان، این است كه هر كس هر شغل و وظیفه‌ ای كه دارد، آن را به دقت و سلامت انجام دهد. كسی كه وظیفه خود را ترك كند یا ناقص انجام دهد و در عوض آن بخواهد كار نیك دیگری انجام دهد، راهی كج رفته است.

قدم بعدی ایجاد ارتباط معنوی با امام است؛ یعنی، بكوشیم همیشه به یاد امام زمان(ع) باشیم صبح را با دعای عهد شروع كنیم، در نماز‌هایمان برای آن حضرت دعا كنیم، دعای فرج را در هر فرصتی بخوانیم. دعای ندبه، زیارت آل یاسین و دعاهای دیگر را با توجه به معنا و حضور قلب بخوانیم، صدقه دادن برای سلامتی ایشان، زیارت از طرف ایشان و دعا برای سلامتی و تعجیل فرج آن حضرت، شركت در مراسم منسوب به ایشان و ... راه‌ های ایجاد ارتباط معنوی با امام است و می‌ توان بعد از مدتی آثار بسیار مثبت آن را دید و این خود نشان دوست داشتن امام است. اما باز تاكید می‌ شود همه این كارها بعد از ترك گناه و عمل به وظیفه و نقش خویش در جامعه و خانواده اثربخش است؛ وگرنه پوستی بی مغز و خاصیت خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها