اقدامات غیرفوری آستان قدس رضوی برای کمک به سیل‎زدگان تعطیل می‎شود/ مشارکت در بازسازی مدارس و منازل مسکونی سیل‌زده

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی اعلام کردم که کارهای غیرفوری و مستحبی را برای کمک به سیل‎زدگان فعلاً تعطیل کنند و به کارهای واجب بپردازند و پس‎انداز انجام‎شده را به مناطق سیل‎زده بیاورند.

اقدامات غیرفوری آستان قدس رضوی برای کمک به سیل‎زدگان تعطیل می‎شود/ مشارکت در بازسازی مدارس و منازل مسکونی سیل‌زده

حجت‎الاسلام احمد مروی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان گروه جهادی از خادمیاران رضوی در استان گلستان که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حال برگزاری است، اظهار کرد: گرچه سیل خرابی‎هایی داشت اما زیبایی‎های بسیاری در این حادثه به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: روحیه فداکاری، نوع‎دوستی، خدمت به دیگران و درد دیگران را درد خود دانستن از زیبایی‎های سیل بود، این رفتارها بسیار ارزشمند است و از آموزه‎های دینی و مکتب اهل بیت(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این پرسش که اگر امام رضا(ع) امروز و در حادثه سیل حضور داشتند چه دستوری می‎دادند، گفت: آموزه‎های دینی ما تأکید می‎کند که باید به نیازمندان رسیدگی کنیم و مشکل دیگران را مشکل خود بدانیم همانطور که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اینگونه بودند.

مروی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان ثواب بسیاری به همراه دارد و ائمه(ع) خود نسبت به این کار اقدام می‎کردند، یادآور شد: برخی از گروه‎های جهادی اعلام کردند از سوم عید در مناطق سیل‎زده حضور دارند و در حالی که مردم در ایام نوروز در حال دیدوبازدید، مسافرت و تفریح هستند جهادگران به کمک سیل‎زدگان شتافتند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: اینکه گروه‎های جهادی برای کمک به سیل‎زدگان از جان خود مایه گذاشتند در هیچ کشور دیگری جز ایران اسلامی دیده نمی‎شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همراهی، هماهنگی و احساس مسؤولیت مردم ایران برای کمک به سیل‎زدگان براساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: سیل اخیر حال و هوای دوران دفاع مقدس را زنده کرده است، هفته گذشته در پلدختر حضور داشتم و متأسفانه وضعیت نامناسبی در آنجا حاکم بود اما اقشار مختلف مردم و گروه‎های جهادی و مردم پای کار بودند و در کنار شور و نشاط و همدلی مردم، خرابی‎های سیل کمرنگ بود.

مروی با بیان اینکه کارهایی مانند خدمت‎رسانی به سیل‎زدگان اجر و ثواب بسیاری به همراه دارد، بیان کرد: حضور گروه‎های جهادی در مناطق سیل‎زده توفیق بزرگی است که خداوند اعطاء کرده است.

وی متذکر شد: آستان قدس رضوی با توجه به امکاناتی که دارد اقدامات فوری و موقت را برای کمک به سیل‎زدگان در دستور کار قرار داده است و نیروهای آستان قدس رضوی در استان‎های سیل‎زده گلستان، لرستان و خوزستان مستقر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: براساس امکانات و ظرفیتی که داریم اقدامات درازمدت را برای رفع مشکلات و آلام سیل‎زدگان انجام خواهیم داد.

مروی گفت: قبلاً به بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی اعلام کردم که کارهای غیرفوری و مستحبی را برای کمک به سیل‎زدگان فعلاً تعطیل کنند و به کارهای واجب بپردازند و پس‎انداز انجام‎شده را در مناطق سیل‎زده بیاورند همانطور که مقام معظم رهبری به رسیدگی به نیازمندان تأکید داشتند امروز نیازمندان ما همین سیل‎زدگان هستند؛ افرادی باعزت، محترم و آبرومند که زندگی، امکانات و شغل داشتند اما بر اثر حادثه تمام زندگی خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی در کنار اقداماتی که در حال حاضر انجام می‎دهد در درازمدت براساس ظرفیت و قابلیت‎هایی که دارد در ساخت منزل مسکونی و مدرسه مشارکت خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای کمک به سیل‎زدگان از بخشی از اقدامات کم می‎کنیم و هزینه آن را به سیل‎زدگان اختصاص خواهیم داد و برای خانه‎سازی و مدرسه‎سازی اقدام می‎کنیم.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها