خبري براي مشمولان مشغول خدمت و سرباز فراري ها

مشمولان مشغول خدمت و سرباز فراري ها مي توانند از قانون جريمه مشمولان غايب استفاده کنند.

خبري براي مشمولان مشغول خدمت و سرباز فراري ها

سربازان حين خدمت که قبل از اعزام به خدمت سربازي و تا تاريخ 29 اسفند 95 بيش از 8 سال غيبت داشته باشند در شمول اين مقررات قرار مي گيرند.


مثال1: مشمول متولد 15 اسفند سال 67 که در تاريخ 31 خرداد 85 موفق به اخذ ديپلم شده و پس از آن نيز ادامه تحصيل نداده است؛ چنانچه از تاريخ 19 آبان 93 مشغول به خدمت شده باشد، غيبت وي از 1/12/85 محاسبه شده و تا تاريخ 19/8/93 داراي بيش از 8 سال غيبت خواهد بود و در شمول اين معافيت قرار مي گيرد.

سربازان حين خدمت در صورتي که به خدمت اشتغال دارند، پس از احراز شرايط و گذراندن مراحل رسيدگي، از خدمت ترخيص خواهند شد.

سربازان فراري
سربازان فراري که از آخرين تاريخ فرار از خدمت آنان بيش از 8 سال گذشته باشد و تاکنون نيز مشغول به خدمت نشده باشند، در شمول اين مقررات قرار خواهند گرفت، لازم به توضيح است که مدت فرار آنان تا پايان سال 95 محاسبه مي شود.

سربازان فراري که از آخرين تاريخ فرار از خدمت آنان بيش از 8 سال نگذشته باشد در صورت اشتغال و يا عدم اشتغال به خدمت، غيبت آنان از زمان ورود به غيبت تا پايان سال 95 محاسبه خواهد شد و چنانچه از زمان ورود به غيبت آنان تا پايان سال 95 بيش از 8 سال بوده، در شمول معافيت قرار خواهد گرفت.

مثال2: مشمول متولد 5 تير 68 با مدرک تحصيلي سوم دبيرستان که در تاريخ 19 مرداد 85 با غيبت به خدمت اعزام و در تاريخ 22 دي 89 از خدمت فرارکرده، در اين صورت غيبت وي از آخرين تاريخ مهلت معرفي (19/4/86) تا تاريخ پايان سال 95 بيش از 8 سال بوده و در شمول معافيت قرار خواهد گرفت.

منبع: آخرین خبر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها