14 خودروي عجيب و خاص!

14 خودروي عجيب و خاص!


افرادي که براي موقعيت هاي مختلف از پيش آماده مي شوند موفق ترين افراد هستند؛ اين قانون در تمام موقعيت هاي زندگي صادق است. در جنگ ها، رويدادهاي غيرمنتظره و … نظاميان و افرادي که مجهزتر باشند بيشترين شانس زنده ماندن را دارند. در اين ميان گاهي اوقات؛ تنها راه رهايي از خطر، فرار با وسيله اي مطمئن است.
اين بدين معني است که بايد بهترين خودروي ممکن را در اختيار داشته باشيم. يک خودروي خوب براي موقعيت هاي سخت يک برگ برنده محسوب مي شود؛ خودرويي که بتواند روي زمين گاها ناصاف به راحتي حرکت کند، از ميان گلوله باران عبور و از سوي ديگر به سلامت بيرون آيد، و حتي براي مسافرت هاي طولاني چند ماهه در جستجوي سرپناه و امنيت، راحت نيز باشد.

شرپِ عجيبِ روسي
روسيه کشوري گسترده با شرايط آب و هوايي سخت و خطرهاي ناشناخته ي بسيار است. همين ويژگي باعث شده روس ها براي شرايط بسيار سخت تر و ناشناخته تر نيز آماده باشند! شرپ نام خودروي عجيب روسي است که چرخ هايي بسيار بزرگ دارد و سرعتي بسيار کم. حداکثر سرعت اين خودرو از 45 کيلومتر بر ساعت تجاوز نمي کند، اما ميتواند از موانعي با ارتفاع بيش از2.5 فوت (76 سانتي متر) عبور کند؛ همچنين ميتواند به کمک تايرهاي عظيم الجثه اش که خودکار باد مي شوند روي آب شناور شده و با نيروي چرخ ها حرکت کند، مي تواند از روي تنه افتاده درخت عبور کرده و حتي از آب روي يخ برود. ظاهرا هيچ چيز براي اين وسيله عجيب و موتور ديزلي 44 اسب بخاري اش دست نيافتني نيست، جز آمار فروش بالا، چرا که اين وسيله 65 هزار دلار قيمت دارد!

M35
اين کاميون محبوب 2.5 تني نام خود را از کاميون آذوقه رسان جنگ جهاني دوم گرفته است و نشان مي دهد که براي اطمينان از داشتن امنيت حتما لازم نيست از بازارهاي هفتگي تانک دست دوم تهيه کنيد. اين کاميون (که نام اصلي آن M35 است) مي تواند با سرعتي بيش از 90 کيلومتر بر ساعت حرکت کند، بيش از 2تن بار حمل کند و قيمتش هم از چند هزار دلار تجاوز نمي کند؛ ضمن اين که با اين هزينه يک کاميون با موتور ديزلي تهيه کرده ايد که به راحتي قابل استفاده و بدون دردسر قابل تعمير است و مي تواند آذوقه و سوخت کافي براي مدت ها را حمل کند. ام 35 اولين بار در سال 1944 و در آمريکا طراحي شده است. بعدها اين طراحي موفق توسط سانگ يانگ کره جنوبي و بمبارديه کانادا نيز دنبال شده است؛ از اين رو مدل هاي مختلف ام 35 از سال 1050 تا 1988 و همچنين 1993 تا 1999 روي خط توليد بوده است.

اکوروامر
اين خودرو برخلاف ظاهر بزرگ آن يک محصول سازگار با محيط زيست است که 100% با سوخت زيستي کار مي کند. ضمن پاکيزه بودن مي تواند از موانع و ناهمواري هاي بسياري عبور کند و کمپ پشتي آن که در ابتدا ظاهر گول زننده اي مانند خودروهاي پرمصرف به آن مي بخشد، در حقيقت انرژي اش را از گرماي توليد شده در موتور و سلول هاي خورشيدي تامين مي کند. حتي خود خودرو نيز از قطعات بازيافتي ساخته شده است. اين خودرو در آمريکا قابل سفارش است.

دو چرخه موتوپِد
تصور کنيد يک بعداز ظهر عادي در شهر تهران هستيد و ناگهان اعلام مي شود که کوه دماوند، فوران کرده است! در شرايط اين چنيني ايجاد شدن ترافيک قفل شده و انبوه ماشين ها کاملا قابل پيش بيني است؛ اما چگونه از اين شرايط بايد فرار کرد؟ دوچرخه موتوپِد، يک دوچرخه کوهستاني تيز و فرز است که به موتور 4 زمانه مجهز شده و ميتواند در هر دو حالت رکابي و موتوري کار کند. همچنين روي بدنه سبک آن يک تيرکمان صليبي، تبر توماهاوک (تبر سنتي سرخپوستي)، ظرف يک گالني سوخت، اره، چاقوي چندکاره، چاقوي ضامن دار، هارپون (زوبين مخصوص صيد ماهي)، طناب محکم براي کوهنوردي به همراه قلاب فلزي، چراغ قوه و در نهايت محل نگه داري تلفن هوشمند تعبيه شده است تا اين دوچرخه به خودي خود يک همه کاره ي متحرک باشد!

کراوَن
در اين کاميون که توسط رئيس سابق بخش تحقيق و توسعه کمپاني ديزني ساخته شده است، راحتي بيش از هر چيز در نظر گرفته شده است: فضاي داخلي اين کاميون به قدري تجهيزات راحتي در داخل خود دارد که آن را از يک خانه استاندارد جذاب تر مي کند و حتي يک موتور کوهستاني نيز دارد که براي گشت و ديدباني سريع به کار مي رود.

ريپساو EV2 ، يک سوپرتانک تجملاتي
اين تانک گران قيمت اجازه هرکاري به شما مي دهد: طراحي اصلي آن که براي ارتش آمريکا انجام شده است، تانکي را نشان مي دهد که ميتواند با قابليت مانور و بالاترين سرعت حرکت در دنياي وسايل زنجير دار، به راحتي از موانع و مسير هاي سخت عبور کند و موتور 600 اسب بخاري آن به سختي مي تواند جوابگوي هر نيازي نباشد! داخل اين سوپرتانک (که توسط سازندگانش "لوکس" يا تجملاتي خطاب شده) به قدري راحت و زيباست که شايد حتي فراموش کنيد 250 هزار دلار براي زنده ماندن در يکي از اين تانک ها پرداخت کرده ايد!

S-ATV
اين خودرو که براي مقاصد نظامي و غيرنظامي از آن استفاده مي شود، ظاهر و باطني عضلاني و ضدضربه دارد؛ مي توانيد آن را به هر صورت که مي خواهيد تجهيز کنيد، چه براي ذخيره آذوقه و تجهيزات ضروري و چه براي تجهيز کردن جنگ افزار روي آن. سيستم تعليق خودرو آن را در تمام پستي ها و بلندي ها وسط نگه مي دارد و سامانه راديويي آن اجازه برقراري ارتباط با محل کمپ را در هر موقعيتي مي دهد.

مرسدس بنز زتروس 2733
زتروس 2733 گاو پيشاني سفيد تمام محصولات مرسدس است. تنها دو دستگاه از اين مدل ساخته شده است که هردو به شکارچيان حرفه اي گرگ در سرزمين بکر مغولستان تعلق دارند. اين خودرو هم براي عبور از مسير هاي سخت و هم براي بقا در دماي زير صفر مناسب است؛ ضمن اين که همه چيز آن رنگ و بوي تجملات مرسدس بنز را دارد، از موتور شش سيلندر OM 926 LA 7.2l توربو ديزل آن گرفته تا نمايشگر هاي 46 اينچي تصوير داخل خودرو.

اينکاس هورون APC
اين يک خودروي تخصصي براي مقاصد نظامي است: قابليت جا دادن 16 نيروي متخصص نظامي با لباس و تجهيزات کامل، ضدگلوله و در عين حال کاملا مانورپذير و چابک؛ مجهز به يک موتور پاکار 8.3 ليتري که مي تواند اين کاميون را از تپه ها و دامنه ها بالا بکشد و توسط سيستم انتقال قدرت ده سرعته آليسون پشتيباني مي شود.

يونيکَت
با يونيکت فقط زنده ماندن تضمين شده نيست، بلکه زندگي کردن تضمين مي شود. در بيرون اين کاميون پلي استر پشتيباني شده با فايبرگلاس و اتصالات صفحه اي قرار دارند که تحت حرارت هاي شديد نيز ترک نمي خورند؛ محيط داخلي آن در بدترين شرايط هوا و محيط نيز راحتي و آسايش را فراهم مي سازد.

زمينگرد XV-HD
خودروي XV-HD جديدترين مدل از سري زمينگرد هاست که بر روي شاسي فورد F-750 قرار داشته و بدنه 10.6 متري آن مي تواند 8 نفر را در خود جا دهد؛ اين خودرو در حقيقت خانه ي متحرکي براي فرار از خانه است. سلول هاي خورشيدي روي سقف خط شده اند و براي مواقع ضروري هميشه برق دارند.

ES-KAPE موکاي
يک کاياک موتور دار است که سازگار با محيط زيست ساخته شده و محل نشستن و جاي موتور آن براي راحتي بيشتر حمل و نقل, جدا مي شوند و هنگام استفاده مي توانيد به راحتي آن را سرهم کرده تا از دريا, رودخانه و جويبار ها عبور کنيد.

ترادين گورکا
شرکت کانادايي تراداين به تازگي محصول جديد خود با طراحي ظاهري خشن و توانمند به نام گورکا سيويلين اديشن را معرفي کرده است. اين غول فلزي با موتور V8 توربوديزل خود مي تواند 300 اسب بخار به چرخ هايش منتقل کرده و گرچه حداکثر سرعت آن از 112 کيلومتر بر ساعت فراتر نمي رود اما در هنگام حرکت در سربالايي يا حمل بار، گشتاور و نيروي فوق العاده اين خودرو به آن کمک مي کند از پس هر وظيفه اي بر آيد. نسخه شهري گورکا بر اساس فورد اف-550 سوپر دوتي شکل گرفته و افراد ريزبين حتي متوجه شماره قطعه فورد روي آينه هاي جانبي اين خودرو مي شوند. نسخه شهري گورکا براي مقاومت در برابر آثار ناشي از گلوله هاي ضد زره 7.62 ميليمتري توسعه داده شده است. اين در شرايطي است که خريداران مي توانند زره هاي قوي‌تر را نيز سفارش دهند که تورهاي محافظ روي پنجره ها، صندلي هاي کاهنده اثر انفجار و کف ضد انفجار ارتقا يافته را شامل مي شود. محل نگهداري سلاح نيز در دسترس است تا سرنشينان توانايي پاسخ آتش متقابل داشته باشند.

راينوچارج، يک خودرو با قدرت يک کرگدن
اين خودروي زرهي، شباهت زيادي با حيوان هم نامش(کرگدن) دارد: پوست کلفت اين خودرو ضدگلوله است و مي تواند به راحتي شليک گلوله را با استانداردNIJ Level IV / EN B7 تحمل کند؛ موتور آن 300 اسب بخار توليد مي کند و ديفرانسيل تمام چرخ آن قدرت را در محور جلو، عقب و وسط خودرو پخش مي کند تا خودرو در هنگام عبور از ناهمواري و سطوح شيب دار دچار مشکل نشود. محيط داخل آن نيز قابل تغيير به دلخواه راننده است.

منبع: آخرین خبر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها