قاچاق کالا کمر تولید داخلی را می‌شکند

قاچاق کالا کمر تولید داخلی را می‌شکند

آیت‌الله علی خاتمی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: مقام معظم رهبری نوروز هر سال ریل‌گذاری و چارچوب حرکت اصلی را برای کارگزاران نظام جمهوری اسلامی مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال " اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید" عنوان شده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در استدلال انتخاب این نام فرمودند که مسئله اقتصادی برای دشمن در اولویت قرار دارد و بنابراین در اولویت برنامه‌های ما نیز قرار می‌گیرد.

امام نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزاری انتخاباتی باشکوه را از دیگر اولویت‌های مهم در سال 96 خواند و گفت: به فضل الهی با حضور گسترده مردم، دشمنان از دست‌اندازی به نظام جمهوری اسلامی مأیوس می‌شوند.

وی خدمات جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب را شگفت‌انگیز عنوان کرد و افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه زیرساختی راههای کشور 6 برابر، ظرفیت بنادر 20 برابر و سدهای مخزنی 30 برابر شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رشد 14 برابری تولید برق ابراز کرد: صادرات کشور پیش از انقلاب به نفت محدود بود اما پس از پیروزی انقلاب صادارت غیرنفتی 57 برابر و تولید محصولات پتروشمی 30 برابر شده است.

وی به جایگاه علم و فناوری از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان 25 برابر شده و مقالات علمی 16 برابر رشد یافته است.

امام جمعه زنجان به تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف تأکید کرد و افزود: مشکلات خارجی از گذشته در کشور وجود داشته و هنوز هم شاهد آنها هستیم و دشمن از دشمنی خود دست برنمی‌دارند و ما نیز از اصول خود کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به اینکه دشمن حیات خود را در دشمنی با ملت ایران می‌داند، تصریح کرد: این موضوع که دشمن از دشمنی درست برمی‌دارد خیال خام است و ما محکم‌تر در مقابل مواضع خود می‌ایستیم.

امام جمعه زنجان متدین، انقلابی و کارآمد بودن را از ویژگی‌های مدیران بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: نقشه راه اداره کشور توسط ایشان ترسیم شده و مدیران اجرایی باید امنیت داخلی، عزت و اقتدار ملی را مبنای کار قرار دهند.

وی با تأکید بر عملی شدن مقوله تولید و اشتغال ابراز کرد: در حوزه تولید باید به مزیت‌های نسبی و نیاز جامعه توجه شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات و قاچاق کالا مسئله تولید را به چالش کشیده است، بیان کرد: هر چقدر هم که تزریق سرمایه برای رونق اقتصاد داشته باشیم اما ورود کالای قاچاق کمر تولید را می‌شکند.

وی با اشاره به اینکه فرارهای مالیاتی در کشور بیداد می‌کند، عنوان کرد: برای رونق اقتصادی باید موضوع مالیات مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها