بیش از ۱۴۶ میلیون لیتری بنزین در سال ۹۵ صرفه‌جویی شد

بیش از ۱۴۶ میلیون لیتری بنزین در سال ۹۵ صرفه‌جویی شد

محمود آقا محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به به مصرف بیش از 146 میلیون متر مکعب مصرف CNG در سال 95 در استان زنجان اظهار داشت: میزان مصرف CNG در استان زنجان در سال 95 نسبت به سال 94 رشد 10 درصدی داشته است.

وی از مصرف 146 میلیون 360 هزار متر مکعب CNG در سال 95 در استان خبر‌داد و تصریح کرد: این میزان مصرف نسبت با سال 94 از یک افزایش 10 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان تصریح کرد: میزان مصرف CNG در سال 95 در حدود 146 میلیون و 360 هزار متر مکعب و در سال 94 در حدود 133 میلیون متر مکعب به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: علت این رشد را می‌توان در مدار بودن همه جایگاههای CNG استان با حداکثر ظرفیت‌، تمایل بیشتر شهروندان و مسافرین به استفاده از این سوخت پاک برشمرد.

آقامحمدیان ابراز کرد: بیشترین رشد مصرف CNG در ناحیه ابهر 20 درصد و کمترین آن در ناحیه قیدار به میزان 4.5 درصد و رشد مصرف در ناحیه مرکزی نیز در حدود 6 درصد به ثبت رسیده است.

وی بیشترین میزان مصرف سی‌ان‌جی در سال 95 در شهریور ماه سال گذشته 135 میلیون و 900 هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف در سالهای گذشته بی‌سابقه بوده و کمترین میزان مصرف نیز در بهمن و به میزان 10 میلیون و 800 هزار متر مکعب بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان افزود: در سال 95 و با مصرف CNG بیش از 146 میلیون لیتر بنزین در بخش حمل و نقل خودروهای سبک صرفه‌‌‌‌جویی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم CNG در سال 95 در بخش سوخت حمل و نقل خودروهای سبک به میزان 37 درصد ثبت شده است افزود: میزان صرفه جویی ارزی حاصل از مصرف CNG در بحث کاهش میزان مصرف بنزین کشور در سال 95 به میزان بیش از 438 میلیارد ریال بوده است‌.

آقامحمدیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان 40 جایگاه عرضه گاز طبیعی مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها