پیشی گرفتن قطعه‌سازان از خودروسازان

مدیران گروه قطعه‌سازی سازی عظام از کیفیت، نوآوری و توجه به بازار بین‌المللی سخن گفتند.

پیشی گرفتن قطعه‌سازان از خودروسازان

به گزارش خبر فوری ، مجید مرتضوی،‌ مدیرعامل گروه برق و الکترونیک قطعه‌سازی عظام در برنامه‌ تلویزیونی چهارسو که از شبکه سه سیما پخش شد درباره کیفیت قطعه‌سازی در کشور گفت : ما بیش از ۱۴۰۰ نیروی کار مستقیم داریم و نیروی فعال ما در حوزه تحقیق و توسعه که اکثرا فارغ‌التحصیل معتبرترین دانشگاه‌‌های کشور هستند، در شرایطی در گروه ما مشغول به فعالیت‌اند که در صورت عدم فعالیت کارخانه، به کشور‌های معتبر دنیا مهاجرت خواهند کرد، از این جهت گام ویژه‌ای در اشتغال به کاربرای نیروی متخصص برداشته ایم و نگاه‌مان به مقوله منابع‌انسانی استراتژیک بوده است.
مرتضوی افزود: سال گذشته قراردادی با مجموعه سیتروئن امضا کردیم برای تولید قطعه‌ای که می‌توانست در اروپا یا مراکش تولید شود اما هم‌اکنون در کارخانه ما تولید می‌شود. همچنین سیستم کامپیوتر خودرو که پیش از این تحت لیسانس برند بوش تولید می‌شد، هم‌اکنون در مجموعه ما تولید‌ می‌شود و آن را به ایران خودرو عرضه می‌کنیم. اگر استارت و دینام در کشور با استارنداردهایی در سطح دنیا مانند استاندارد وله‌ئو فرانسه بومی نمی‌شد و ما ۹۰‌درصد خودکفا نمی‌شدیم، امروز مجبور بودیم استارت و دینام خودرو را از خارج از کشور به قیمت خیلی گرانی به دست مصرف‌کننده برسانیم. با توجه به مواد اولیه، منابع‌انسانی و مسائلی مانند اینها، ما می‌توانیم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعه خودرو در جهان باشیم و به صادرات قطعات یدکی خودرو در دنیا بپردازیم. این یک مقوله استراتژیک در این صنعت است.

در این برنامه، نادر خلدی، مدیرعامل کارخانه استام‌صنعت، یکی دیگر از کارخانه‌های مهم گروه قطعه‌سازی عظام گفت : سیاست‌های ما وابسته به سیاست‌‌های خودروساز است، هر موقع که خودروساز خواسته که قطعات به شدت داخلی شود، ما هم به سمت تولیدات قطعات داخلی حرکت کرده‌ایم. بالاتر از خودروساز، ‌تصمیمات و سیاست‌های دولت نیز هست. هر زمان که این دو (‌خودروساز و دولت) بخواهند در یک فضای بسته عمل کنند، قطعه‌سازان که شرکت‌هایی خصوصی هستند، سریعا فضای بسته‌ای را در تولید پیش‌ می‌گیرند.
خلدی افزود: از نظر کیفیت، محصولات تولیدی ما، تفاوتی با تولیدات قطعه‌سازی کشور‌های اروپایی و امریکا ندارد و بسیاری از خطوط تولیدی ما تحت لیسانس کشور‌های معتبر دنیا فعالیت می‌کنند. از این جهت با کیفیت روز جهان گام برداشته‌ایم و تمام تست‌پلان موجود دنیا، در آزمایشگاه‌مان پاس شده و مورد تایید کشور فرانسه و آلمان نیز هست.
بهزاد قنبری، مدیرتولید این کارخانه نیز عنوان کرد : به تازگی در این کارخانه تولید دینام انجام می‌شود که ظرفیتی بالغ بر یک‌میلیون قطعه در سال را می‌توان تولید کند. این قطعه پیش از این از خارج از کشور تامین می ‌شد.
قنبری افزود، ما در مجموعه‌مان اینقدر نوآوری و توانایی داریم که بتوانیم که هر محصولی که خودروساز اعلام کند، بتوانیم طراحی و تولید کنیم، اما نوآوری در مجموعه‌های قطعه‌سازی وابسته به نوآوری در صنعت خودروسازی کشور است و هنگامی که خودروساز نوآوری در تولید خود ندارد، صنعت قطعه‌سازی کشور نیز محدود می‌شود.

43

حجم ویدیو: 97.42M | مدت زمان ویدیو: 00:10:26 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • داود
    0

    عالی بود احسنت انشاا.. خوروسازی هم از انحثار دربیاد تا شاهد پیشرفت سریع تر قطعه سازها باشیم و از ظرفیت نیروی انسانی کشور استفاده و به دنبال آن از فرار مغزها جلوگیری کنیم

    نظرات شما -
    • کارگر
      0

      خدا رو شکر از مهاجرت شما و همچنین فرار مغزها جلوگیری شده !! (انحثار جان)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها