راه اندازی «کمپین انصراف» برای نامزدهای اصلاح طلب

راه اندازی «کمپین انصراف» برای نامزدهای اصلاح طلب

با پایان روند ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای شهر، حالا نوبت به گروه های سیاسی رسیده تا با بررسی نامزدهای حاضر در صحنه رقابتها، لیست های خود را جهت ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی ارائه کنند.

به گزارش خبر فوری، حجم بالای کاندیداهای حاضر در عرصه رقابتها به ویژه در شهرهای بزرگی چون تهران ، مشهد و اصفهان که رقابت بر سر هر کرسی به دلیل مثرت کاندیداها شدید است، باعث شده تا جریانهای سیاسی از هم اکنون نگران شکسته شدن آرا باشند.

روشن است که در جریان انتخابات شوراها بیش از آنکه آرا براساس خاستگاه سیاسی رای دهندگان باشد، بر مبنای شناخت فردی نامزدها توزیع می شود. با این وجود جریان های سیاسی امیدوارند به مدد همزمانی دو انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری، بتوانند از ظرفیت رقابت در انتخابات ریاست جمهوری برای محبوبیت سازی برای لیست های سیاسی در انتخابات شوراها استفاده کنند.

برنامه ریزی برای تدارک لیست خدمت، لیست امید، لیست اعتدال و لیست های مشابهی از این دست برای انتخابات شوراها باعث شده تا نگرانی ها از نامزدی افرادی که با اتکا به بدنه رای فردی خود در انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند بالا برود. این نگرانی هم در میان اصولگرایان دیده می شود و هم دامن اصلاح طلبان را گرفته است. اصلاح طلبانی که برخلاف انتخابات مجلس، کمتر نگرانی از بابت بررسی صلاحیت های نامزدها دارند و می دانند که احتمالا با تکثر نامزدهای منسوب به خود در شهرهای بزرگ روبرو خواهند شد.

در همین راستا ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی «کمپین انصراف» خواستار کناره‌گیری برخی از داوطلبان اصلاح‌طلب کاندیداتوری در انتخابات شوراهای شهر و روستا شده اند.

در این نامه که با امضای محمدعلی وکیلی، الیاس حضرتی، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدجواد فتحی، سیده حمیده زرآبادی، محمد کاظمی، علی نجفی خوشرودی، رضا انصاری، فاطمه حسینی، شهاب‌الدین بیقدار، رمضانعلی سبحانی‌فر و فاطمه سعیدی در اختیار ایلنا قرار گرفته، آمده است: «ما وکلای ملت فارغ از میزان شایستگى نامزدهای محترم برای نشستن بر صندلی شورای شهر، انتظار داریم در راستای تقویت حرکت جمعی با هدف رسیدن به «لیست واحد» با حضور در «کمپین انصراف» مسیر را برای به بار نشستن دوباره «حماسه امید» مهیا سازند و بی‌شک گذشت تصمیم‌سازان و پیشگامی آنان برای حضور در کمپین مذکور تاثیرات سیاسی و فرهنگی دوچندانی داشته و اسباب پیروی سایرین را میسر کرده و همگی اثبات آن خواهند کرد که فضیلت انصراف در راستاى اتحاد و کار جمعی بی‌شک بالاتر از ماندن و دستیابی به پیروزی فردی است. انصراف‌دهندگانی که برای زدودن هرگونه ابهام از روند تهیه لیست واحد اصلاح‌طلبان، از حق نامزدی خود بگذرند، به یقین برای همیشه در قلب و ذهن ملت ایران، به نیکی ماندگار خواهند شد.»

اینکه نامزدهای اصلاح طلبی که از لیست واحد اصلاح طلبان در انتخابات شوراها جا بمانند، با توجه به اختلافات اصلاح طلبان بر سر سازوکارهای وحدت تشکیلاتی این جناح، به درخواست این نمایندگان برای انصراف از کاندیداتوری پاسخ مثبت خواهند داد یا نه، پرسشی است که برای جواب به آن هنوز زود است. با این وجود نفس چنین نامه نگاری هایی نشان می دهد که هر دو طیف سیاسی برای رسیدن به وحدت انتخاباتی برای انتخابات 29 اردیبهشت با چالشهای بسیاری روبرو هستند. چالشهایی که کم کم نشانه های آن در حال ظهور است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها