سفر به ۱۰ نقطه ایران با قیمتی بین ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان/ شب شاد و ریتمیک رستاک

گروه رستاک با اجرای آثاری از موسیقی کرمانج، جنوب هرمزگان، خوزستان، کرمان، بوشهر، کردستان، لرستان، گیلان، شیراز و آذربایجان مخاطبان را با خود به گوشه‌هایی از ایران برد.

سفر به ۱۰ نقطه ایران با قیمتی بین ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان/ شب شاد و ریتمیک رستاک

شامگاه گذشته، چهارشنبه نهم فروردین، گروه رستاک برای بار دوم در سال 96 (کنسرت اول این گروه سوم فروردین برگزار شد) در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت.

نکته قابل توجه این که با توجه به خلوت بودن تهران در ایام عید نسبت به روزهای عادی، سالن جای خالی نداشت و حضور میانسالان هم پررنگ بود، برخلاف کنسرت‌های پاپ که عموما جز جوانان، قشر دیگری دیده نمی‌شود.

دکور کنسرت نهم فروردین رستاک از پروژکشن‌هایی بزرگ تشکیل شده بود که متناسب با منطقه جغرافیایی هر قطعه، تصاویری را پخش می‌کرد و در کنار طراحی لباس شاد اعضای گروه، قاب‌های رنگارنگی می‌ساخت.

رستاک در فضایی شاد و متناسب با ایام عید، منتخبی از قطعات خود را از آلبوم‌هایی همچون «رنگواره‌های کهن»، «همه اقوام من»، «سرنای نوروز» و «میان خورشیدهای همیشه» روی صحنه برد.

نخستین قطعه‌ای که اجرا شد «سرنای نوروز» بود از آلبومی با همین نام و متعلق به موسیقی کرمانجی (کرد زبان‌های شمال خراسان)؛ «بیا که نوروزه، صبح نوروزه/ تا عالمی، جون دلم، چشمم خو ورسوزه/ بینه که قد تو کمون و پشت مو قوزه/ آی بیا که نوروزه، نوروز دیروزه...»

در ادامه فرزاد مرادی خواننده گروه رستاک ضمن تبریک سال نو گفت: «قطعه بعدی از هرمزگان است و از آلبوم جدیدمان «میان خورشیدهای همیشه» با نام «ای یار»...»

قطعه بعدی «بیو بریمش» از خوزستان بود و رستاک سپس «سکینه» از کرمان را خواند. علیرضا میرآقا نوازنده ترومپت در این قطعه رستاک را همراهی کرد.

بعد از آن که بهزاد مرادی دیگر خواننده گروه رستاک خطاب به تماشاگران گفت: «این شب به یادماندنی در تعطیلات نوروز به خاطر حضور شماست.» به سراغ موسیقی کار بوشهر «هله مالی» رفت. پیش از شروع قطعه نیز برادران مرادی و اکبر اسماعیلی‌پور، با حاضران در سالن تمرین دست زدن به شیوه بوشهری کردند.

قطعه بعدی اثری کردی به نام «وە لە من یاخی» (ای از من گریزان)، آهنگ لری «بارو بارو» (باران باران)، قطعه گیلانی «رعنا»، «واسونک» از شیراز، آهنگ کردی «سُوزِله» (سبزه‌رو) و قطعه آخر ترانه‌ آذربایجانی «سنین یادگارین» بود که وحید اسداللهی نوازنده پیشکسوت نقاره نیز برای اجرای آن به گروه رستاک پیوست. در پایان گروه رستاک بار دیگر قطعه بوشهری «هله مالی» را اجرا کرد.

فرزاد مرادی (خواننده، عود، رباب، سه تار، دیوان، تنبورک و قوپوز)، بهزاد مرادی (خواننده، دهل، ضرب، عود، سازهای افکتیو)، اکبر اسماعیلی‌پور (تار، سه تار، عود، تار آذری)، نگار اعزازی (دف، دایره، بندیر، داربوکا، نقاره، پادوکا و سازهای افکتیو)، محمد مظهری (کمانچه)، یاور احمدی‌فر (دف، دایره، دهل، پیپه و سازهای افکتیو)، امید مصطفوی (تنبک، کوزه، زنبورک، حلب، دهلک، گاسوره، سازهای افکتیو)، صبا جمالی (قانون)، سپهر سعادتی (کنترباس)، دینا دوستی (کمانچه، قیچک و کمانچه آلتو)، فرزاد خورشیدسوار (دف، دایره، دهل، دُم دُم باس و دُم دُم زیر، کوزه، داربوکا و حلب)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، حامد بلندهمت (سرنا، نی جفتی، دوزله، دونلی و بالابان)، یاسر نوازنده گرجی (سرنا، بالابان و نی) و علیرضا یحیوی (کرنا) و محمد اسداللهی (گارمون) اعضای گروه رستاک را تشکیل می‌دهند. سیامک سپهری نیز به علت سفر خارج از کشور در این برنامه حضور نداشت.

بهای بلیت این کنسرت که به همت موسسه آوای هنر به مدیریت محمد جلیل‌پور برگزار شد، بین 50 تا 130 هزار تومان بود، بهایی که با پرداخت آن گروه رستاک ساکنین تهران و مسافرین نوروزی این شهر را به 10 گوشه از ایران برد.

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها