کاهش تلفات جاده ای درنوروز 96 / هر ۷۱ دقیقه یک مرگ

کاهش تلفات جاده ای درنوروز 96 / هر ۷۱ دقیقه یک مرگ

به گزارش خبر فوری جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کاهش تلفات ترافیکی در نوروز امسال گفت: علی رغم کاهش‌ تلفات، هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور جان خود را بر اثر تصادفات از دست می‌دهد.

سردار مومنی با بیان اینکه سرعت متوسط ترددهای نوروزی درسال جاری یک کیلومتر برساعت کاهش داشته است، افزود: امارهای بدست آمده نشان می‌دهد که متأسفانه هر 71 دقیقه یک نفر درجاده‌های کشور براثر تصادفات ترافیکی فوت می‌کند و این درحالی بود که این آمار در سال گذشته هر 60 دقیقه یکبار بود و این به معنای بهبود وضعیت است ولی باید بدانیم کشته شدن حتی یک نفر درجاده‌ها امری بسیار تکان دهنده است و باید همگی تلاش کنیم تا این اتفاق نیفتد.

بنابرآمارهای رسمی، از سال 84 تا 93 در تصادفات جاده‌ای 219 هزار و 172 نفر کشته شده‌اند. بسیاری این آمار را با آمارِ تعداد کشته‌شدگان در 8 سال جنگ تحمیلی مقایسه می‌کنند و معتقدند این دو آمار با هم برابر است.

آمار تلفات رانندگی نوروز از سال ۱۳۹۰ تاکنون نشان می‌دهد که روند تلفات کاهشی بوده است اما همچنان تعداد زیادی از هموطنان در تعطیلات نوروزی جان خود را از دست می دهند. براساس آمارها در نوروز سال ۱۳۹۰، یک هزار و ۳۱۸ نفر به دلیل تصادف در جاده ها کشته شدند که این آمار در سال ۱۳۹۱ به یک هزار و ۱۴۱ نفر کاهش یافت. اما روند کاهشی ادامه پیدا نکرد و در نوروز سال ۱۳۹۲، یک هزار و ۲۲۷ نفر در جریان سفرهای نوروزی بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند. در نوروز سال ۱۳۹۳، آمار تلفات به یک هزار و ۸۴ نفر و در نوروز سال ۱۳۹۴ به ۹۶۸ نفر کاهش یافت که نخستین عدد سه رقمی از تلفات رانندگی در نوروز به شمار می رفت. همچنین در سال۱۳۹۵ این روند سه رقمی شدن تلفات رانندگی در نوروز ادامه پیدا کرد و در سرتا سر کشور 964 نفر جان خود رو در تصادفات رانندگی ازدست دادند.

مرگ بیش از ۶۷۰۰ نفر در تصادفات نوروزی سالهای گذشته ، در شش سال گذشته (۱۳۹۰ ت۱۳۹۵ ) در مجموع شش هزار و 703 نفر در حوادث رانندگی نوروز جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین میزان آن با یک هزار ۳۱۸ فوتی مربوط به سال ۱۳۹۰ و کمترین آن با 964 فوتی مربوط به سال ۱۳۹۵ است.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا از مرگ ١٤٥ نفر و مجروح شدن دو هزار و ٩٥٠ تن بر اثر بی احتیاطی و عدم توجه به جلو در نوروز امسال خبر داد.

بنا به آمار های سال های گذشته تعداد تلفات جاده ای در ایام نوروز به شرح جدول زیر می باشد .


محمد افصحی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها