اعزام گروه‌های جهادی درمانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

اعزام گروه‌های جهادی درمانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

غلامعلی کفاش اظهار داشت: نخستین طرح اعزام گروه‌های جهادی نیروی زمینی سپاه به منطقه جنوب شرق کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان در فروردین‌ماه اجرا می‌شود و در این راستا از 22 فروردین‌ماه این گروه در بیمارستان "ولایت" شهرستان سرباز مستقر می‌شوند.

معاون بهداری قرارگاه قدس نیروی جنوب شرق زمینی سپاه افزود: این گروه جهادی شامل پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزه‌هایی از جمله جراحی عمومی، قلب، داخلی، اورلوژی، زنان و زایمان، اطفال، چشم پزشکی، رادیولوژی و سونوگرافی هستند.

وی ادامه داد: اکثر اعضای این گروه فوق تخصصی از بیمارستان "بقیه الله الاعظم(عج)" و دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که جهت خدمت‌رسانی به مردم در شهرستان سرباز مستقر می‌شوند و بیماران را به طور رایگان ویزیت می‌کنند.

کفاش خاطرنشان کرد: مردم سرباز و شهرستان‌های اطراف آن می‌توانند با مراجعه مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت و یا مراکز درمانی سپاه می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان این طرح استفاده کنند.

معاون بهداری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه برپایی بیمارستان‌های صحرایی از دیگر خدمات سپاه در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: تاکنون 43 بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان در راستای محرومیت‌زدایی و مردم یاری به بهره‌برداری رسیده که به مردم مناطق محروم خدمات درمانی رایگان ارائه کرده و آخرین مورد آن اسفندماه سال گذشته در دهستان مرزی "مورتان" از توابع شهرستان سرباز خدمت‌رسانی کرد.

وی افزود: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در راستای افزایش روحیه تعاون و همکاری اجتماعی و فرهنگ خدمت به مردم مناطق محروم و دور افتاده است و این بیمارستان‌ها جهت بهبود وضعیت بهداشت مردم منطقه با بهره‌گیری از کادر پزشکی و تخصصی سایر بیمارستان‌ها جهت محرومیت‌زدایی خدمات‌رسانی می‌کنند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها