جلوگیری از ترخیص کالاهای غیر‌استاندارد در گمرکات استان بوشهر

جلوگیری از ترخیص کالاهای غیر‌استاندارد در گمرکات استان بوشهر

محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ استاندارد در همه بخش‌ها از اولویت‌های امسال است اظهار داشت: رعایت استاندارد در بخش‌های گوناگون زمینه پیشرفت و توسعه جامعه فراهم می‌کند و در این راستا ارتقاء سلامتی استان منوط توجه به مصرف کالاها و محصولات استاندارد است.

وی با تاکید بر جلوگیری از کالاهای غیر استاندارد از گمرکات استان بوشهر گفت: ترخیص کالاهای تجاری از گمرکات استان بوشهر با صدور مجوز اداره کل استاندارد محقق می‌شود که در این راستا از ترخیص کالای فاقد کیفیت و غیر استاندارد بدون اغماض جلوگیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از جلوگیری از ورود 104 فقره محموله کالای غیر استاندارد به کشور خبرداد و گفت: کارشناسان و بازرسان استاندارد مستقر در گمرکات استان بوشهر، طی سال 95 از ورود 104 محموله کالای تجاری مغایر با استاندارد به ارزش یک میلیون و 93 هزار دلار جلوگیری کردند.

بهره‌مند اظهار داشت: این کالاها غالباً در زمینه لوازم خانگی، اسباب بازی، پوشاک، مواد غذایی، لوازم خودرو و دیگر تجهیزات ساخت کشور چین بودند.

وی تاکید کرد: وقتی کالایی از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، به معنای آن است که کنترل‌های فنی لازم بر روی آن انجام گرفته و با اطمینان خاطر به دست مصرف کننده می‌رسد از این نظر از ورود کالای فاقد کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها