افزایش نگران کننده ۳۰ درصدی آمار تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

افزایش نگران کننده ۳۰ درصدی آمار تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

محمدمهران امینی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ایرانشهر اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح امداد نوروزی توسط دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از تاریخ 25 اسفندماه 95 تا 7 فروردین‌ماه امسال، 920 مورد ماموریت شهری و جاده‌ای توسط امدادگران ما انجام شده که از این میزان ماموریت 120 مورد در پی تصادف شهری و جاده‌ای انجام شده است.

دبیر ستاد نوروزی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از تلفات 19 نفری جاده‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و 189 مورد مصدوم انتقال شده به بیمارستان‌های تابعه خبر داد و گفت: افزایش 30 درصدی تلفات نوروزی 96 نسبت به زمان مشابه سال گذشته جای نگرانی دارد.

وی افزود: از مجموع آمار 169 نفری تلفات تصادفات هفته نخست نوروز که در کل کشور رخ داده، 19 فقره در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بوده و میزان تقریبی 15 درصد تلفات کل کشور مربوط به این حوزه بوده است.

دبیر ستاد نوروزی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد:در ایام نوروز 45 پایگاه اورژانس 115 و 4 بیمارستان در محدوده تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به صورت آماده‌باش شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

امینی‌فرد تصریح کرد: با وجود نوسازی بخشی از ناوگان آمبولانس منطقه، ولی متاسفانه بخش اعظم آمبولانس‌های موجود فرسوده و به علت کارکرد بالا نیمه فعال هستند و می‌طلبد نسبت به ترخیص سریعتر آمبولانس‌های خریداری شده موجود در گمرک چابهار اقدام شود تا بتوان با آمبولانس‌های جدید و مجهز خدمات باکیفیت‌تری به بیماران نیازمند اورژانس ارائه کرد.

وی از تمام شهروندان و مسافرین تقاضا کرد ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، در صورت بروز هرگونه حادثه ترافیکی خونسردی خود را حفظ کرده و با شماره 115 تماس برقرار کنند تا از خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها