راه‌اندازی گشت‌های ویژه محیط زیست در روز طبیعت در استان گلستان

راه‌اندازی گشت‌های ویژه محیط زیست در روز طبیعت در استان گلستان

اسماعیل مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان برای روز طبیعت اقدامات لازم را در زمینه حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در روز انس با طبیعت یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، اکیپ‌های اجرایی را در مناطق گردشگری آماده خدمت و اطلاع‌رسانی گردشگران نوروزی تشکیل داده و اقداماتی را برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی انجام می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: توزیع بسته‌های آموزشی، بروشورهای آشنایی با مناطق و جلوگیری از تخلفات احتمالی از شکار و صید از مهم‌ترین اقدامات است.

وی گفت: در این راستا از همه دوستداران و علاقه‌مندان به محیط زیست تقاضا می‌شود در صورت بهره‌مندی از طبیعت این موهبت الهی در حفظ و حراست و پاکیزگی آن کوشا باشند و از گردشگران تقاضا می‌شود از شکستن شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان داشته باشند.

مهاجر اظهار کرد: استان گلستان با داشتن مناطق چهارگانه‌ای مانند پارک ملی گلستان، مناطق حفاظت شده جهان نما و زاو، تالاب‌های بین المللی آلاگل، آلماگل، آجی گل، گمیشان و دیگر مناطق، ازغنی‌ترین استان‌های ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت‌گردان و مسافران نوروزی است.

وی همچنین به مردم و گردشگران توصیهکرد با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در گلستان و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره‌برداری، شکار و صید غیرقانونی و غیر مسئولانه حیات وحش در مناطق چهارگانه، بپرهیزند.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان افزود: چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و مناطق طبیعت‌گردی و سهل‌انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران‌ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها