سومین عملیات اورژانس هوایی فارس در نوروز/ تصادف در محور شیراز ـ کازرون ۵ مصدوم برجای گذاشت

سومین عملیات اورژانس هوایی فارس در نوروز/ تصادف در محور شیراز ـ کازرون ۵ مصدوم برجای گذاشت

محمدرضا عالی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تصادف 2 دستگاه خودرو سواری در محور شیراز - کازرون در منطقه خان‌زنیان اظهار داشت: این تصادف 5 مصدوم داشت که 2 مصدوم با بالگرد هوایی اورژانس، 2 مصدوم با آمبولانس به بیمارستان رجایی و چمران منتقل شدند و یک نفر نیز به صورت سرپایی درمان شد.

وی با بیان اینکه این سومین عملیات اورژانس هوایی در نوروز امسال است، گفت: نخستین مورد ماموریت اورژانس هوایی مربوط به دوم فروردین و واژگونی یک خودرو وانت بار در محور دشت ارژن - شیراز بود که 2 تن با بالگرد منتقل شد و دومین حادثه مربوط به 6 فروردین ماه و تصادف دو دستگاه خودرو سواری در محور کازرون-شیراز بود که 5 مصدوم داشت و یک نفر با بالگرد منتقل شد.

عالی‌منش با بیان اینکه از 27 اسفند 96 تا هفتم فروردین امسال 9087 ماموریت توسط اورژانس انجام شده است، افزود: تعداد 1554 مورد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس درباره مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن بیان کرد: از 27 اسفند تا هفتم فروردین 96، تعداد 28 مورد بستری، 60 مورد به صورت سرپایی درمان شدند و یک مورد نیز فوتی به علت مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش شده است.

عالی‌منش با اشاره به استقرار ایستگاه‌های سلامت در نقاط درون و خارج از شهر شیراز عنوان کرد: از 27 اسفندماه 95 تا 6 فروردین 96 به 6 هزار و 371 نفر مراجعه‌کننده در ایستگاه‌های سلامت نوروزی خدمات ارائه شد.

وی با اشاره به استقرار 4 ایستگاه سلامت در 4 ورودی و خروجی شیراز عنوان کرد: علاوه بر این در 5 مکان پربازدید استان فارس شامل تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدی و حرم شاهچراغ (ع) ایستگاه‌های سلامت مستقر شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس بیان کرد: 157 پایگاه اورژانس در سطح استان و 8 ایستگاه سلامت در مسیرهای پرتردد استان فارس مستقر هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها